Se enkelt indlæg
Gammel 22-09-2009, 13:35   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Rystende, faktisk. Både er der er så mange ledige fleksjobbere, men også at dem der er på ydelse svarende til kontanthjælp ikke er talt med.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, egentlig, hvor mange af de ledige fleksjobbere (både dem på fleksydelse og dem på kontanthjælp) der er "svage" fleksjobbere? For det kunne jo godt tænkes, at de fylder rigtig meget i tallene når nu der ikke er så mange jobs og virksomhederne ikke kan leve op til socialt ansvar.

For sådan som jeg har læst mig til herinde (og i medierne) så bliver flere og flere "svage" visiteret til fleksjob i stedet for at få FP, men hvor mange af dem kommer reelt ud i jobs på 12-15 timer?

Jeg kan godt frygte, at de tal får regeringen til at stejle voldsomt og i huhej al hast vil indføre nye sanktioner der rammer fleksjobberne endnu hårdere med mærkelige tiltag, men reelt ingen jobs.

Jeg har altid - nok naivt - troet at fleksjob var for at hjælpe folk til at blive på arbejdsmarkedet på vilkår der var tilpasset dem og så ikke så meget andet bøvl. Men jeg synes da nok at ledige fleksjobbere - sådan som jeg forstår det - bliver jagtet lige så voldsomt som almindelig ledige på dagpenge. Tager jeg helt fejl her?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat