Se enkelt indlæg
Gammel 03-09-2009, 19:07   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question stor tilfredshed m jobcenter Sorø

Jamen det er da herligt at der er så mange der er tilfredse -gad vide hvem de har spurgt

Stor tilfredshed med Jobcenter Sorø
En ny brugerundersøgelse viser, at både borgere og virksomheder generelt er tilfredse med Jobcentrets service.

Landets jobcentre må generelt lægge ryg til en del kritik. Det gælder dels i sager, hvor enkeltpersoner kommer i klemme i systemet, og dels i den generelle offentlige debat, hvor jobcentrene ofte beskyldes for at være både ineffektive, bureau-kratiske og ude af stand til at imødekomme virksomhedernes og borgernes behov.

Heldigvis tegner der sig et noget lysere billede, når man spørger de virksomheder og borgere, der har været i konkret berøring i systemet. Det viser en brugerundersøgelse i Jobcenter Sorø, som Kilde Consult har gennemført på foranledning af Det Lokale Beskæftigelsesråd (LBR) i Sorø Kommune.

Flere end 3 ud af 4 virksomheder oplever jobcentrets service som ”ok” eller bedre – og rundt regnet 85 % af de 84 adspurgte virksomheder vil fremover gøre brug af Jobcenter Sorø. Under 10 % af de virksomheder, der har anvendt Jobcenter Sorø, vurderer den generelle service som dårlig. De fleste af virksomhederne vurderer antallet af henvendelser fra Jobcenter Sorø som passende, mens hver femte virksomhed ønsker flere henvendelser fra Jobcenter Sorø.

Blandt borgerne er det næsten 3 ud af 4, der erklærer sig tilfredse eller meget tilfredse med den vejledning, de modtager via Jobcenter Sorø. Kun 5 % af brugerne er utilfredse med vejledningen og ingen af de 160 adspurgte borgere har tilkendegivet at være meget utilfredse.

De fleste borgere i undersøgelsen er også overvejende positive i deres generelle vurdering af Jobcenter Sorø. Således er 74 % af de adspurgte enten tilfredse eller meget tilfredse med det generelle serviceniveau i Jobcenter Sorø. Under 5 % af borgerne er utilfredse med Jobcenter Sorøs generelle serviceniveau.

Formand Henrik Kjær, det Lokale Beskæftigelsesråd i Sorø Kommune, er tilfreds med undersøgelsen:
- Jeg hæfter mig især ved det paradoksale i, at kritikken mod jobcentrene tilsyneladende hidrører fra personer og virksomheder, der ikke selv har været i berøring med systemet. Jobcentrets primære kunder, borgerne og virksomhederne, er tilsyneladende ganske godt tilfredse, vel at mærke når de bliver spurgt efter, at de rent faktisk har haft kontakt med Jobcenter Sorø. Det oplever jeg som meget positivt, siger han.


Denne mail kan ikke besvares. Hvis du har spørgsmål til pressemeddelelsen, kan du kontakte Sorø Kommunes kommunikationsafdeling på [email protected]
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat