Se enkelt indlæg
Gammel 11-08-2009, 01:02   #15
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Jeg vil lige give mit besyv med:-)
Jeg er desværre også en af dem som er svær hypermobil.
Lægerne var længe om at finde ud af at det var det jeg fejlede(er i dag 38 år)
Min krop bære præg af at være brugt forkert i mange år, dette både arbejdsmæssigt men også motions mæssigt.
Jeg overstrækker samtlige led i kroppen. Har kronisk skinnebens betændelse, sammenfald 3 steder i ryggen og stiv i nakken, desuden konstateret slidgigt i knæ og hele rygsøjen. Jeg er tillige platfode, så platfodet som man kan blive:-)

Nu er jeg så langt i min redegørelse af min sygdom at lægerne anbefaler mig at lade være at dyrke nogen form for motion kun små gåture i det omfang som min krop acceptere.
Fysioterapi er godt hvis der i ens kommune er en uddannet indefor området, ellers lad være.....
Kiroprator er jeg blevet frarådet da dette i mange tilfælde kan gøre ondt værre, de skal være 200% sikre på hvad de laver for ikke at gøre noget rent galt.

Som jeg ser og læser disse indlæg så tænker jeg på at vi skal blive langt bedre til blot at lytte til vore krop, ikke lade andre diktere hvad der er bedst.
Jeg ved nu at min krop reagere ikke blot med smerter men også med væskeophobninger osv. og så må jeg sige til mig selv.....nu har jeg prøvet og sådan skulle det ikke være og så kridter jeg skoene og forsøger nye tiltag:-)

Ikke nemt at være ekstrem hypermobil men LYT TIL DIN KROP det gør dagligdagen bedre(tålelig)

P.s Vil lige sige at jeg går med skinne på begge mine ben, skinner der går fra nklerne og op til lårene for ikke at overstrække knæ og skinneben når jeg f.eks. er ude og gå.
Så husk der findes hjælpemidler og vi kan søge tilskud til disse:-) (mine skinne er bevilget af kommunen)

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat