Se enkelt indlæg
Gammel 01-08-2009, 23:17   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej mor4,

Det er virkelig vigtigt at du selv gør dig klart hvor meget du vil gå med til at de kan "forlange". Jeg har selv været i 2 arbejdsprøvninger, der konkluderede at jeg íkke kunne "klare " mere end 12 timer pr. arbejdsuge og det var endda for meget. !

Såfremt du også er mor endda til 4, jamen så har du jo endnu mere at se til og det fylder meget mere end man tror. Man vil så gerne kunne præstere og have et fleksjob, det lyder jo dejligt at kunne arbejde 15 timer om uge og stadig være en del af arbejdsmarkedet, men det kan jo ikke nytte noget at man skal slæbe sig afsted i smerte og så hjem i smerte for så derefter at kaste sig på sofaen og krydse fingre for at ungerne leger hos vennerne, kommer senere hjem og går tidligt i seng. Du skal jo også kunne have det godt om 3 år. !!

Efter mine 2 arbejdsprøvninger røg jeg "ned med nakken", jeg havde simpelt hen presset mig selv for hårdt. Jeg gik ikke hjem når det gjorde ondt og jeg fik smerte, jeg tog nogle små pauser og fik skåne pauser, mødte på forskellige tidspunkter osv. Men det blev ikke bedre. Det endte med at jeg efter de 6 mdr. fik et sammenbrud. Jeg måtte overdrage begge mine børn til deres far, vi bor heldigvis tæt på hinanden, så jeg ser dem ofte, men nu har de begge adresse hos ham og sådan må det være. Jeg havde glemt at tage det alvorligt hvor hårdt det er også have børn, og det skal man jo også have med i betragtning. De har jo også krav på at man har overskud til dem. Selvfølgelig kan de klare sig selv på mange måder, men de fylder jo også.

Under arbejdsprøvningen kan du få indrettet skånebehov, i form af pauser og skåne hensyn under arbejdet, men det er virkelig vigtigt at du ikke bare "står igennem" og ser frem til fredag eftermiddage og weekenderne som om de var jule aften. Hvis du ikke kan klare det og får det værre under arbejdet samt før og efter, så sig stop og tag kontakt til din sagsbehandler. Konsekvensen kan være at du får det værre og får endnu flere smerter på længere sigt og sådan skal det jo ikke være.

Hled og lykke til, pas på dig selv og dine børn.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat