Se enkelt indlæg
Gammel 06-06-2009, 12:29   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg håber de er blevet flinkere, eller reglerne er lavet om. Men da jeg i sin tid ejede en lejlighed sammen med min skoleveninde, kunne jeg ikke få kontanthjælp før end lejligheden var solgt da de anså den for værende 'formue'......håber IKKE de laver samme stunt hvis man er medejer af et hus!!!!!??

Ang det med lønsedlerne og alt det der, jamen så er det min erfaring at de VIL vide det hele uanset om man er gift eller ej. Og uanset om der er forsørgerpligt eller ej. Lige så snart noget er fælles, så er det som om der lister sig nogle regler ind, man ikke lige kan sætte en finger på. Og det nytter ikke at man henholder sig til forsøgerpligt og alt det der, for de er ligeglade når man er fælles om alt.
Jeg har kæmpet med alt det der i over 21 år. Både da jeg var gift, havde kærester osv. De skulle vide ALT. Og nu hvor jeg er deltids enlig, skal de også vide ALT.
Jeg kan IKKE bo sammen med børnenes Far, vi er alt for forskellige, men han overnatter her meget - også i de perioder hvor jeg er meget syg, og det har jeg fortalt kommunen. Min læge og min psykiater har også skrevet i deres erklæringer at han simpelthen bliver nødt til at opholde sig hos mig, når jeg har det dårligt pga børnene.
Og det har de altså accepteret UDEN begegninger.
Tror også de kan se, at jeg peronligt ville få bedre økonomi hvis vi var samlevende i det han tjener utrolig meget, har udgifter for 16.000 kr i forbindelse med hans luxus lejlighed. Så det jeg ville miste som enlig, ville være peanuts forhold til det jeg kunne få som samlevende....

Det har nok også noget at sige. De kan se sort på hvidt, at jeg kører en minus 'forretning' ved at være fortsat enlig - der ér ingen gevinst i mit tilfælde. Ingen grund til socialbedrageri. Som en sagsbehandler sagde til mig på et tidspunkt,, det er ærgeligt du ikke kan holde ham ud, du kunne jo få det som blommen i et æg''......

Vores løsning er uhyrre dyr, modsat mange andre, hvor det er en gevinst at bo hver for sig.

Så kommunen vurderer åbenbart fra sag til sag på baggrund af de oplysninger de får indsamlet.

Sidst redigeret af Ninja; 06-06-2009 kl. 12:32.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat