Se enkelt indlæg
Gammel 19-05-2009, 20:30   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Se det forstår jeg jo så ikke noget af...

læs her:

Match 1
Er fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet og har mange kvalifikationer.
Match 2
Har ofte været ledige længere, der er flere nydanskere og endnu flere ufaglærte end i match 1.
Match 3
Mangler meget, både når det gælder faglige og personlige kvalifikationer. Har typisk ingen uddannelse, og har ofte sociale problemer.
Match 4
Har meget store problemer i forhold til arbejdsmarkedet. Har meget få faglige kvalifikationer, og ingen eller næsten ingen uddanelse. Har ofte misbrug af enten stoffer eller alkohol. Der er mange hjemløse i gruppen.
Match 5
Har meget langt til arbejdsmarkedet og er helt fastlåste i deres nuværende position. Mange af dem vil med tiden ende med en eller anden form for førtidspension. Mange er tidligere kriminelle, misbrugere og hjemløse
(Taget fra dr.dk)

ydermere fandt jeg:
Matchkategori 4 anvendes, når den ledige vil kunne varetage
jobfunktioner på nedsat tid og/eller med begrænsede krav til
kvalifikationer. Det kan være ufaglærte job, rengøringsjob,
forskellige servicefunktioner i virksomheder på nedsat tid fx
kopierings- og serveringsopgaver. Og det kan være at bringe
aviser ud og at plukke frugt.
(taget fra beskæftigelsesministeriets hjemmeside)

Jeg googlede ordet matchgruppe

Så måske det er det de ligger vægt på.. Fik at vide da jeg blev placeret i grp
4, at det var fordi folk i den grp var uafklarede, og derfor ikke til rådighed og stadig sygemeldt indtil man fandt ud af om de evt kunne klare flex eller om det hed pension...

Du må have fat i din sagsbeh. på mandag så... måske det er det de mener med din aktivering. Altså på nedsat tid og med skånehensyn


synes måske den fra dr.dk er lidt grov... Det er jo ikke primært narkomaner eller alkoholikere som er i de 2 sidste grupper... Det er jo også syge mennesker... grr

Altså Alkoholisme og narkomisbrug er selvfølgelig også en sygdom, men jeg mener bare at de kategoriserer lidt der... Håber du forstår meningen
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Sidst redigeret af mimse; 19-05-2009 kl. 20:34.
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat