Emner: Til Støjberg
Se enkelt indlæg
Gammel 01-05-2009, 09:44   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Ja hun er venlig men tonedøv...hvad mon hvis man spurgte hende om dem der ikke ønsker at komme ud og arbejde fordi de har det for dårligt til det...hvad mon hun ville sige til det ?

Ellers fint at du har skrevet til hende...
Det hun svarede var slet ikke det jeg spurgte om... eller rettere, det var kun en del af det... det meste handlede om det at skelne bukkene fra fårene iblandt de ledige og syge, og det fik bare lige 3 liniers forståelse, og så modsvarede hun ellers i resten.

Pointen var at der ER mennesker der ødelægges i den sygedagpengeforsøgsordning, men det eneste hun fokuserer på er den virkning som de TROR at forsøget vil have... de er SÅ skråsikre på det forsøg, at de vil paragrafrytte for at finde hjemmel til den.

Jeg tænker bare: Vil de så igen gøre lige så meget som med 300 timers reglen, for at få dens effekt til at være stor?

Mit gæt er stadigvæk, at de bare måler hvor mange der er blevet i aktivering/job op imod hvor mange der har mistet deres forsørgelsesgrundlag. Resultatet vil inkludere alle dem der blev så angste for at miste forsørgelsesgrundlaget at de BLEV i aktiveringen eller jobbet pga. det rådne forsøg, og på det grundlag vil den "positive effekt" som Støjberg kommer med inkludere angst tilfældene... alle dem som BURDE have blevet hjemme i stedet for men ikke turde.

Og hvordan vil de dokumentere at disse borgere er blevet raske af at være i aktivering? Det kan man jo ikke, da der ingen steder er dokumentation for at arbejde helbreder... har borgerne behandling ved siden af, kan det lige så godt være den der gør dem raske, og måske enda endnu langsommere fordi de skal arbejde samtidigt.... men bare de er raske når effekten skal måles... ja så har vi igen et falskt grundlag for at sige arbejde helbreder.

Det forsøg er efter min mening komplet umuligt at evaluere, med mindre man på forhånd har været så smart at regne ud, at man bare vil fuske sig til et positivt resultat... det er samme bedømmelsestaktik som gjorde sig gældende om 300 timers reglen, hvor man reelt ikk evidste om den tredjedel der var blevet "hjemmegående" reelt selv havde valgt det osv...

Der for skrev jeg også det brev til Enhedslisten og SF om evalueringen, og bad dem have det i baghovedet når de skal gå VKO på klingen... Öslem har alerede svaret, og givet mit brev videre til Ole Sohn som kører det juridiske på området.

De skal fanden gale mig ikke have lov til at lave endnu en falsk konklution på det her forsøg, og jeg funderer over, om man burde skrive til Jesper Tynell og gøre ham opmærksom på det her, så han kan bore lidt videre... hvis han ikke allerede er i gang.
  Besvar med citat