Se enkelt indlæg
Gammel 30-04-2009, 18:35   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bigmum,

Jeg vil sige, at det giver sig selv når du kommer i arbejdsprøvning, hvis du altså ikke allerede har været det ?. Jeg har været i 2 arbejdsprøvninger og efter at være gået ned med flaget efter den anden, så måtte jeg erkende at jeg måtte søge førtidspension.

Jeg troede egentlig at jeg godt kunne fleksjobbe 15 timer om ugen, men 12 timer var langt i overkanten så det gav sig selv.

Min sagsbehandler sagde allerede efter første afprøvning, hvor jeg var på 6- 8 timer, at det kunne jo være at jeg skulle have en midlertidig pension. Det havde jeg slet ikke tænkt på, men når jeg ser tilbage skulle jeg nok være stoppet der.!

Mit råd til dig er: få sat processen igang, senere kan man bestemme sig for hvad man vil søge - fleksjob eller førtidspension. Det kommer helt af sig selv. Vær opmærksom på at det er dig selv der kører løbet, der er ikke meget fokus fra kommunen omkring afprøvningen, det var der i al fald ikke for mig. Det er dig selv der fortæller hvordan det går og gør det så oprigtigt som muligt så du får det bedst muligt og mest hensigtsmæssige for dig ud af forløbet.

Husk, at hvis og når du går i arbejdsprøvning, altså starter et 3 måneders forløb hos en arbejdsgiver, hvor det skal vise sig hvad du kan klare, så arbejd det du kan klare og mærk efter omkring dine grænser. Det tager tid at finde ud af dette. Det skal være således, at du hverdag har ressourcer til, at klare resten af dagen med alt hvad den kan indebære. Det kan ikke nytte, at du, som ugen den går, slæber dig selv afsted på arbejde og hjem igen. Stop op og gå hjem hvis du ikke kan klare mere, eller få iværksat nogle skåne hensyn i form af pauser hvis det er det der skal til. !!

Ender det med at du må søge førtidspension, jamen så er det vel det du gør, livet er jo ikke slut af den grund, det kan jo være, at man blot har brug for en pause og så om nogle år er klar igen, men det er vigtigt, at få en afklaring og den får man kun ved, at komme i arbejdsprøvning og få dokumenteret overfor sig selv og kommunen "hvad man kan klare" ! Er man til fleksjob, så er det det, man ved det ikke før man får afprøvet hvor meget man kan arbejde alt efter den situation man nu er i. Arbejdsprøvning er hårdt, men højst sandsynligt også det der skal til for at man selv finder ud at hvad der er det rigtige for en arbejdsmæssigt.

Mvh. Enteneller - Held og lykke.

Diagnose: generaliseret angst, udbrændthedsdepression mm.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat