Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2009, 14:28   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ressourceprofilen skal i hvertfald opdateres med alle de seneste informationer. Hvis det vurderes at en arbejdsprøvning er skadelig for dig, så kan det være du ikke skal arbejdsprøves. Ellers skal man have en frisk arbejdsprøvning i sin sag MAX 6 mdr gammel.

Selvom din sagsbehandler, læge mf er enige, så skal de sikkert også bruge en speciallægeerklæring fra evt psykiater og/eller psykolog. De skal have beviser på at alle de medicinske behandlingsmuligheder er udtømte. Og alle andre muligheder for selvforsørgelse skal også afdækkes.

Min læge, min psykiater, min sagsbehandler, lægekonsulenten, psykologen mf er også enige i mit tilfælde om, at en førtidspension er vejen frem. Men det er ikke helt dem der bestemmer det, desværre. De er tunger på vægtskålen, men hvis socialudvalget (pensionsnævnet) ikke føler sig fuldstændig overbevist, jamen så kan det ende med et afslag.

Det er bla derfor at sagsbehandleren skal indhente ALLE informationer hos din læge, og hos dine andre behandlere, så din sag bliver belyst så grundigt som muligt. Og alle skal helst være enige i deres vurderinger.

Når alt det er på plads, så skrives det hele ind i ressourceprofilen, og ryger videre til pensionsteamet, som så beslutter om de vil rejse sagen om førtidspension.

Hvis du ikke har aktindsigt, så synes jeg du skulle få det - så kan du få kopi af din sag hjem.
Du kan printe skemaet ud her på K10, men somregl er det nok at sige det til sin sagsbehandler. De har 10 hverdage til at sende dig aktindsigten i.

Og velkommen til K10

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat