Se enkelt indlæg
Gammel 25-04-2009, 11:37   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....nu handler piecen altså også om førtidspensionister og fleksere....har du læst den ?

der står:

Citat:
Næsten alle har i en eller anden udstrækning en arbejdsevne, og alle skal have mulighed
for at udnytte den arbejdsevne, de har. Det er grundtanken bag et initiativ, som
regeringen sætter i gang som led i strategien, og som er rettet mod førtidspensionister.
Jobcenteret skal tilbyde førtidspensionister under 50 år hjælp til at afklare deres muligheder
for at opnå tilknytning til arbejdsmarkedet.
Førtidspensionen skal være et forsørgelsesgrundlag og ikke et påbud om, at modtageren
skal være passiv i forhold til arbejdsmarkedet. Det gælder om at finde frem til,
på hvilke præmisser den enkelte med sin særlige arbejdsevne kan spille en rolle på
arbejdsmarkedet. Jo flere, der finder frem til, hvad der skal til, for at de kan være i
beskæftigelse, jo større bliver gevinsten her og nu for både den enkelte og for samfundet.
Og jo mere naturligt vil det blive, at førtidspension kan gå hånd i hånd med en
aktiv rolle på arbejdsmarkedet.
grunden til at jeg raller er at der er ca 17000 ledige fleksere som ikke kan finde et job og har været ledige i flere år...at vKO så sætter dette i gang er da tvivlsomt...og jeg ser det som et angreb på FTPen som skal laves om til noget andet end den er.

Man kan jo som bekendt arbejde som FTPer hvis man ønsker det...så hvorfor ikke beskæftige sig med dem der ikke kan få et fleksjob...

Også alle dem der mister arbejde nu...

Sidst redigeret af Stella; 25-04-2009 kl. 12:15.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat