Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2009, 10:09   #37
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tvivler ikke på at VKO og deres gennesyrrede liberalister har denne indstilling til det hele... men husk nu, at hele danmark altså ikke er liberalister, og at på et tidspunkt skifter det over til en rød regering igen, det viser alle tendenser igennem tiden.

Om 1½ år er det sikkert rød stue der bestemmer dagsordenen igen, og så er det bare med at få DEM til at lave det om igen, hvis de skulle gøre det om ved en ny reform inden da.

Jeg tvivler stærkt på, at nogle på rød fløj vil deltage i sådan en reform, så der vil næppe være nogen forlis aftaler der gør, at rød fløj ikke kan lave det om igen når de kommer til.

Hvad jeg til gengæld tror at VKO er ude på, er egentligt ret simpelt... de ønsker det hele skal være et etstrenget system, hvor alle på overførselsindkomst skal være underlagt samme sats, samme regler osv... reglerne skal så tilpasses sådan at det enstrengede system kan tilgodese alles behov, og det er der de kommer til at fejle.

Vi så førtidspensionerne blive samlet under et system med de nye FP'er... vi har set hvordan Hjort har langsomt men sikkert hevet dagpengemodtagere hen imod kontanthjælpssatserne i form af omgåelse af lovgivningen... han ønskede helt sikkert at alle skulle styres af samme regelsæt, og med jobcentrenes styrring til efteråret, er det tydeligt, at det billigste vil være at bruge samme regelsæt til alle...

Systematisering af alt på en overførselsindkomst vil det ende med... kontanthjælp, sygedagpenge, a-kasse, førtidspension, folkepension.... ALT, med undtagelse af alle de private opsparinger hos de rigeste, som kan give ekstra kroner i kassen, og dermed har vi så A og B holdene.

Med sådan et system, er det logisk, at de vil have det hele styrret af beskæftigelsesministeriet, fordi de kun tænker i erhvervsliv og kroner og ører.. alle vil blive opfattet som potentielle lønslaver man kan skalte og valte med som de har lyst... et rent slaveministerium efter min mening. Alt menneskesyn vil blive lagt i hænderne på kommunerne, så staten ikke skal bævle med noget så kedeligt som menneskesyn...

Vi får en masse små "social stater" i DK, rundt om i kommunerne, hvor medmenneskelighed afhænger af dem der styrrer kommunen.

Det er mit gæt...
  Besvar med citat