Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2009, 17:18   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!?

Hejsa,

Jeg har lige tilmeldt mig K10, spændende forum!. Jeg er i den situation at jeg jeg har været i 2 arbejdsprøvninger og skal nu måske ud i en 3 et nyt sted og det er dælme hårdt. Jeg startede ud med at gå efter flex job for jeg har en stor arbejds identitet som så mange andre. Det er bare spørgsmålet om det nu også er det jeg skal. !!. Jeg har siden 2006 lidt af udbrændtheds depression, stress relateret angst og fysiske smerter, bliver hurtigt træt, belastet, stresset osv.

I august 2008 startede jeg i arbejdsprøvning efter at have været ude af arbejdsmarkedet i 1 år. Jeg er kontorassistent, men fandt selv arbejdsprøvning stedet. Et sted med udendørs fysisk arbejde hvor jeg havde arbejdet lidt efter min psykolog sagde at jeg "da ikke bare kunne gå derhjemme". Den første arbejdsprøvning viste 6 -8 timer ugentligt og jeg blev enig med kommunen om at vi skulle prøve at gå efter fleksjob!! Måske lidt hasarderet, men jeg havde jo arbejdsidentitet. Jeg fik blod på tanden, for tænk sig hvis jeg kunne blive nogenlunde normal igen, ligesom alle de andre der kører på arbejde om morgenen !!. Jeg skulle op på 12 timer ugentligt for at komme i betragtning til fleks. Det kom jeg så efter en ny afprøvning, endda 12 timer og 50 min excl. pauser og 14 - 16 timer incl. pauser. (ved ikke om man tæller pauser med i arbejdstid under arbejdsprøvning ??).

Herefter siger kommunen så at nu vil de gerne have mig op på 15 timer, mit afprøvningssted kunne ikke ansætte mig på 12,5 timer, de havde lige fået en 30 timers ind ad døren. For at jeg kunne komme videre og være attraktiv i forhold til flexjob måtte jeg op på 15 timer !!. Vi måtte finde et nyt sted. !! Det tog så en del tid for kommunen at gøre, så da jeg ikke gad gå herhjemme og er meget utålmodig, specielt de uger hvor mine børn er hos deres far, fandt jeg selv et sted, hvor jeg startede som frivillig. Nå men for at gøre en lang historie kort, så kastede jeg lige håndklædet i ringen inden vi startede den 3 arbejdsprøvning, det er dælme hårdt at starte op et nyt sted og jeg har slet ikke overskud og energi hertil i de uger hvor jeg har min datter (10 år og kan meget selv!). Først meddelte jeg min job konsulent at jeg vil søge om førtidspension i stedet, nogle har nævnt for mig at jeg måske har brug for dette i stedet og for at få noget ro på. Der læser jeg så på nettet at det tager flere år at få og der har jeg ikke økonomisk tid til at vente. Jeg vil dog også gerne arbejde, men det er pisse hårdt med en ny afprøvning. Kan kommunen "tillade" sig det? og har det ikke noget at skulle havde sagt at jeg har lavet 2 afprøvninger allerede. ? Kunne man ikke fortsætte visitationen mod fleksjob og indføre at jeg er villig til at afprøve arbejdstid på 15 timer hver anden arbejdsuge og 12 timer hveranden, dog med skåne hensyn for langsom opstart ?

Hvad er det for noget med Reva og Viva, er det også noget jeg skal på. ? Hvordan foregår visitationen mod fleks job i øvrigt og hvor lang tid tager det ?. Kan man få kommunen til at betale for psykolog behandlinger for det føler jeg behov for efter at have lidt et knæk efter 2 arbejdsprøvning, at blive taget ud af en arbejdssammenhæng igen igen. Jeg har bedt min job konsulent om en kopi af ressource profilen, men hun er klappet i som en østers, jeg er holdt op med at sende hende mails. Den seneste var mit arbejdsskema fra seneste arbejdsprøvning, nu skal vi holde møde i næste uge, som jeg med nød og næppe "fik lov til".

God råd og erfaringer om hvad jeg videre skal gøre i forhold til fleksjob visitation udbedes, for det er nok den vej jeg går, men ved heller ikke helt om jeg bør rent helbredsmæssigt !!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat