Se enkelt indlæg
Gammel 20-02-2009, 01:44   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Lum, du har for så vidt ret i at det ikke er så ligetil.

Men selv om en erfaren sygeplejerske ikke er uddannet til at medicinere og diagnosticere patienter på linje med en læge, er hun/han stadig ikke oplært i at gøre NETOP dette, selv om de har mange års erfaring og dermed godt kan se mange forhold i den retning uanset mangel på lægefaglig uddannelse. Og det kan en erfaren sygeplejerske, tro mig. jeg har set det ofte nok til at vide det.

MEN, min pointe er at der stadig mangler en del i uddannelsen før en sygeplejerske kan det samme som en læge på det punkt, og det kræver mere end bare et års uddannelse. Hvilket du sikkert også vil komme til at høre mere om fra sygeplejerskerne selv i diverse diskussioner, debatter og lign.

MEN, faktum står stadig tilbage. Hvem skal overtage de opgaver som så ikke kan klares af sygeplejerskerne? Hvem skal overtage de opgaver der ikke kan klares SSA'erne osv.? Der er UANSET mening og tro nødt til at være nogen der kan overtage opgaverne på alle trin hvis det skal virke. Og det er der ikke hvis regeringspartierne kun opgraderer uddannelsen for sygeplejersker. Desforuden vil denne stærkere uddannelse på alle trin også udelukke mange svagere borgere fra at tage en sundhedsmæssig uddannelse på alle trin, hvad der yderligere vanskeliggør at leve op til regeringens løfter om hjælp til dem der har behov.

Tro mig, jeg har allerede set en del eksempler herpå som praktikant i NETOP sygehusvæsenet.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 20-02-2009 kl. 01:46.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat