Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2009, 16:40   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Sygeplejersker skal være læger

Sygeplejersker skal være læger

Af HANNE FALL NIELSEN


Regeringen er klar til at flytte opgaver fra læger til sygeplejersker, som f.eks. får lov at ordinere medicin til nogle patienter. ?

God erfaringer fra Holland

»Vi bruger erfaringer fra Holland, hvor man har prøvet en lignende model, og det viser stor tilfredshed blandt patienterne, når sygeplejerskerne overtager nogle af lægens opgaver,« siger Birgitte Josefsen. ( Venstres sundhedsguru)

Hun forestiller sig, at den nye efteruddannede sygeplejerske med ret til at arbejde som læge på udvalgte områder især vil få arbejde på medicinske afdelinger, hos praktiserende læger og i sygehusenes ambulatorier.


Patienter med sukkersyge eller rygelunger kan se frem til, at en sygeplejerske - og ikke en læge - fremover ordinerer deres medicin.


Hmm.....Hvad mener I om det...er det godt...jeg er ikke så sikker på det er godt...vil sygeplejesken have det samme ansvar som en uddannet læge hvis hun han fejler ? Kender en sygeplejeske til sygdommene og vil hun blive læge uden uddannelsen som læge ....andre læger har taget en uddannelse på mindst 7 år..hmm vil folk føle sig tryg ved det ?

Til debat ...ordet er dit og mit...smider den på bordet



http://jp.dk/indland/article1607456.ece
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat