Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2007, 15:29   #15
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

Hej Stella.
Hold da op hvor du fik mig til at grine
Har også før det blev til forbud, været til noget sammenkomst / konfirmation, oplevet at det rum rygerne måtte være i - blev det rum hvor over halvdelen af selskabet søgte hen til - tilbage sad 4 - 5 personer ved bordet og ikke vidste hvad de skulle stille op med sig .......

De blev ligefrem sure på os andre ,over at vi havde forladt bordet og været væk så længe, selv vi havde spist og bare ventede på at salen blev åben for dans og åben bar... Hyklerisk opførsel fra ikke rygerne, gavnede ikke ligefrem stemningen resten af aftenen / natten :@

Og til dig Juliane...
ja der kan man tale om dobbelt moral med søn & svigerdatter, så det basker langt væk !!! Og selvfølgelig skal i ikke lave om på jeres adfærd, i jeres eget hjem ( står der ikke et sted i loven = at boligen er ukrænkelig ? )Godt nok groft fremlagt fordi det jo handler om privat livets fred for ulovlig indtrængende, og det er familien jo ikke..B)
men stadigvæk de leveregler og normer, i trives med og har det godt med, dem skal i ikke tilside sætte, især når de unge oveni købet sidder og smøger den hos jer - bare ikke derhjemme Hmmm


Lige en historie fra da jeg arbejdede på samme virksomhed i 12 år.
Vi havde først et afslappet forhold til rygning, da medlemmerne var gamle smede, som generelt under møderne drak øl / sodavand og selvfølgelig røg de fleste, men der var ikke nogen sure miner. Vi havde
Banko og andre aktiviteter som medlemmerne selv gik højt op i, for så kunne de mødes med deres gamle kollegaer, og konerne var ofte med, for dem snakkede jeg med når jeg gjorde rent .Disse herlige stunder for de gamle medlemmer, betød meget for dem, og jeg siger jer, at der blev røget smøger i lange baner ( for det var også mig som skulle tømme askebægerne - da jeg bla. også havde mødelokalerne )


Selv blandt os kollegaer, sad vi og røg under kaffe pausen. men så i 80 érne skete en forandring så småt med ryge politikken, forandringerne kom udefra gennem medierne / kræftens bekæmpelse o.s.v. og det påvirkede vist mange arbejdspladser. På min gamle arbejdsplads havde vi nogle enkelte anti rygere, men de lavede så meget ballade,over at de skulle sidde i røg under møderne :@ Okay.... fair nok.

Inden jeg stoppede i år 2000, var det sådan , at vi under møder ikke måtte ryge, men tilgengæld skulle vi holde pause efter 45 min. Nogle kunne så strække deres ben, og andre deri blandt mig, vi gik udenfor døren hvor der stod et kæmpe gulv askebæger. Det viste sig igen, at flertallet stod og røg udenfor døren, mens der sad 2 - 3 tilbage i mødelokalet Vi havde dårligt nok røget vores smøger / cerutter færdige, før der blev råbt inde fra lokalet : Er i ikke færdige snart, nu har i stået derude i snart 5 min !!! Det fandt vi os selvfølgelig ikke i, og svarede tilbage : Vi kommer når vi er færdige !!.......

Hvad jeg lært af det ? Jo at selv man laver fælles regler, som kommer alle til gode, kan man aldrig stille alle tilfreds.
Jeps det var lige mine erfaringer fra min gamle arbejdsplads, som i bund og grund var et godt sted at være før hysteriet om rygning tog overhånd, og fyldte for meget i den daglige arbejds gang.
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat