Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2009, 04:52   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mit gæt er, at du er blevet visiteret til fleks som sidste skridt inden pension... går den så går den... Derfor er mit umiddelbare gæt, at hvis du tager imod fleksjob, men bliver fyret eller ikke magter det, at så er næste stop nok pension hvis de vel at mærke er medgørlige.

Problemet er så bare, om du overhovedet KAN få et fleksjob i disse tider... det kommer nok bare til at hede "Ledighedsydelse" vil jeg tro, så var det mig, så havde jeg nok sendt en klage over afgørelsen om fleksjob, med henvisninger til de udtalelser du har. Det nytter ikek at klage over at der ingen fleksjob er, for de må ikke tage hensyn til arbejdsmarkedets konjukturer ifølge lovgivningen aligevel. Så de må godt give afslag på baggrund af at du kan klare et fleksjob, som slet ikke findes altså ... bare du kan klare det i ideologien (gad vide hvem der har lavet den regel?)

Hvis det ikke ville få dem til at starte en pensionssag over §18, så ville jeg nok søge via §17 selv. Det betyder nemlig at nævnet SKAL komme med konkrete anvisninger til hvilke arbejder du vil kunne klare. Og i den sammenhæng ville de så skulle finde et fleksjob indenfor disse bud.

Man kan altid søge en §17, for at få vished om, HVAD der mangler for at man kan få en førtidspension... så har man noget at forholde sig til.
  Besvar med citat