Se enkelt indlæg
Gammel 31-01-2009, 19:23   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... det var mange spørgsmål.

Det er alt sammen noget, din kommune bør oplyse dig om, når du har fået tilkendt pension, men jeg vil prøve at besvare nogle af dem. Måske andre kan bidrage med supplerende.

Du kan få suppleret op med kontanthjælp, boligsikring.

Du kan også søge om enkeltudgifter §81 til eks. uforudsete udgifter, tandlæge, medicin oa. afhængig af din økonomi. Der skal laves et regnskab.

Jeg vil gå ud fra, at de danske børnepenge fortsætter som hidtil som for alle andre forældre.

Dine udgifter, du er pålagt, SKAL naturligvis indgå i dine økonomiske beregninger, når du skal tale med kommunen.

En god ide er, at du samler dokumentation og kvitteringer på dine faste udgifter, så du har et overblik, når du skal til møde med kommunen.

Hvis kommunen ikke indkalder dig til et møde, så forlang at få et møde, hvor du kan få forklaret, hvordan din fremtidige økonomiske situation ser ud.

Husk, at du kan få rabat på togkort og diverse andre ting, når du får et pensionsbevis udstedt af kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat