Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2009, 09:09   #18
Nila84
På vej til at lære K10
 
Nila84s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 16
Nila84 er ny på vejen
Hej Hjernet

Tak for din besked - Hvor er det dejligt at høre at din søn har det godt idag.

Jeg har været inde hos læger på Hospitalet som har været fra ca. 28 år til ca. 55/60 år, og ingen af dem, har på nogen måde nævnt det du siger.
Det er svært for mig at forstå, at der skulle være en sammenhæng, men jeg stoler da på dig og din historie, skal bare lige finde ud af, hvad jeg skal gøre.

Jeg er før blevet kaldt en hypokonder af min gamle læge, som der også kan læses her i tråden, derfor er jeg måske den forsigtige type, mht. at foreslå ting overfor læger, for hvad nu "hvis", denne læger føler det samme, altså, at jeg er hypokonder?! En latterlig og naiv frygt, men ikke desto mindre er den der.

Jeg får jævnligt binyrebarkhormoncreme / steroidcreme. Kører altid med dem fra gr. 3 og 4 på kroppen og gr. 1 ved øjn og mundomgivelserne.

Jeg gik hos en neurolog i ca. 6 måneder, da jeg fandt ud af, at min hovedpine var migræne, i stedet for "bare hovedpine". Vi fandt to præparater som jeg kunne anvende og stoppede med at gå hos ham - Følte mig ikke så tryg, synes han var en lidt sær type.
Da jeg så kom i lysbehandling på Marselis, 3 gange om ugen, trickede lyset hver gang et migræneanfald, jeg fik derfor - af min hudlæge - nogle andre migrænepiller, som virker langt bedre end dem jeg fik af neurologen. Jeg får nu mirgænepiller på recept udskrevet jævnligt fra min praktiserende læge.
Jeg ser dog ikke ting med aura, som jeg kan læse og forstå er meget normalt ved folk med migræne og jeg har heller aldrig kastet op. Kun en svag kvalme, som kan holdes nede, ved at "berolige sig selv". De eneste synsforstyrrelser jeg oplever ved et migræneanfald er, at tingene ligesom "står dobbelt". Det er svært at fokusere. Undertekster i en film, så altid i dobbeltlinjer, altså to ovenpå hinanden

Nu vil jeg tage ud til min "nye" læge her om 1½ time, og høre hvad hun nu har ogs sige. Tror jeg vil læse lidt på nettet om det du nævner, inden jeg nævner det derude, for for mig virker det altså som en stor ting og ikke bare noget man nævner i forbifarten
Nila84 er ikke logget ind   Besvar med citat