Se enkelt indlæg
Gammel 28-12-2008, 15:00   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Odiedog jeg kender heller ikke så meget til hjemmeplejen og den fungere åbenbart helt forskelliget de forskellige steder og vi som mennesker og bruger er jo også vidt forskellige ..

Jeg kender en der får hjemmehjælp han er 46 år så altså heller ikke oppe i den aldersgruppe som man normalt betegner som bruger af hjemmeplejen ..

Men her i kommunen fungere det sådan at han har to timer hver 14 dag , den ene time er sat af til gulve toilet osv altså ting der er visitereret til så er der en halv time til tøj vask (det ligger selvfølgelig ikke ud i et stræk men fordelt med de forskellige ting i den rækkefølge det nu passer sammen ) men så har han også en halv time de kalder for b tid og her er det ting som han selv syntes der trænger der skal laves .. (vaske hylder af, ordne køleskab, "rydde op i skabe" osv) men jeg ved selvfølgelig ikke om du har det på samme måde med din..

I hvertfald ved jeg at der har været forskellige ting her der har gjort at han ikke var glad ved den hjælp han fik, og nu har han derfor bedt om de private i stedet for og håber så at det er noget andet når han kommer der...

For vi kommer jo ikke udenom at mennesker er forskellige og måske derfor det kunne være en ide for dig at skifte, det kan jo tænkes at en anden aktør ikke har de samme meninger som dem du har nu , for selvfølgelig skal man da ikke lave om på sig selv for at få hjælp, det er da lidt af en grotesk tankegang ...

jeg fandt lige nogen pjecer ved ældre sagen, om hjemmehjælp og hvordan det fungere , de fleste steder det kan være det ville være en god ide at læse den...

hvis det er denne form for hjemmehjælp du modtager for spørgsmålet er jo bare om ikke det er personlige hjælpere du skal have i stedet for ... men prøv at læse dem her ...

Pjecen Frit valg og Fleksibel hjemmehjælp.pdf


Læs mere om dine rettigheder i forhold til frit valg og fleksibel hjemmehjælp i "Værd at vide"
  Besvar med citat