Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2008, 00:32   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har siddet og ledt på nettet for at se om jeg kunne finde nogen nyheder om det, men uden resultat, til gengæld læste jeg den her blog http://blog.tv2.dk/walle34/entry268938.html en mand der er i en slem klemme fordi han er sin kones handicap hjælper og som endnu engang viser at sysemet er bygget på penge og ikke menneskelighed ....


Jeg tror heller ikke det er noget der ville ske at de gjorde det, men jeg har såmænd ikke mere tillid til systemet end at jeg tror på at de kan true med det (især jobcenterene kunne jeg mistænke for det ) så det må helt klart lyde at er der nogen sinde nogen der kommer ud for det, så afbryd med det samme personen som udtaler det og sig med det samme fra, sig guuud er der kommet en ny lov der gør at folk fordi de er u arbejdsdygtige ikke må beholde deres børn vil du være så venlig med det samme ! at skrive ned til mig at det kan blive en kendsgerning og love og paragraffer med tak...

Og nej vel vil de ikke skrive det og vel vil de ikke gøre alvor af sådanne trusler men kommer de trusler så skal det med det samme have konsekvenser for vedkommen der udtaler det ....

Jeg ved godt at vi er mange der i større eller mindre grad har oplevet noget tilsvarende .. men hvor det aldrig er ført ud i livet , jeg har en jobkonsulent der fortalte mig at jeg var gude heldig for nu var min datter jo blevet 12 og så kunne hun sagtens handle for mig så det ikke var noget jeg skulle tænke på efter jobbet mere.....

(den replik har jeg klaget over )

hun har vist ikke selv børn , for gu kan min datter da tage ned og købe en liter mælk, kaffe eller kartofler men at lade hende stå for hele indkøbet ville for det første hurtigt ruinere mig og for det andet ville det afskære hende fra fritidsaktivitet og samvær med jævnaldrene .. der er sq grænser for hvad man kan forlange af børn ...

Så lige nyhederne kl 18:30 hvor vores såkaldte velfærdsminister var ude og fortælle en fattig familie hvordan de skulle klare sig ...

1 skaf noget billigere at bo i (jeg er skrevet op til alt der er billigere og der er omkring 20 års ventetid i alt , hvad med at få sat de huslejer ned )

2 børnene p¨å 15 og 16 kunne finde sig et job og hjælpe deres far økonomisk ..

Hvornår har man kunne finde en avis rute der kan give så godt afkast at den kan give mad på bordet ...

begge mine drenge har gået med aviser og fået omkring 600 kr hver om måneden ud af det ...

det har aflastet mig i form af lommepenge , men de penge skulle de da klart have selv , det er jo sådan de skal lære at tingene er , tjen dine penge og brug dem med fornuft ..

Ønsker du mærketøj eller andet som budgettet ikke kan bære spar sammen, det skal vel ikke være sådan at med de underbetalte job de unge kan få der skal de betale maden derhjemme ...

for slet ikke at tale om de unge der ikke er moden til et job dem er der immervæk en del af ..

Eller endnu værre dem der ikke har alderen sult sammen med dine forældre indtil du bliver 13

Jeg er stor tilhænger af unge jobber men det skal være for at lære værdien af penge og for at lære at yder du en ekstra indsats så kan du få et ønske opfyldt ...

empati tror jeg de fleste børn af syge mennesker har ...

mine har i hvertfald det er helt acceptabelt at de nu er voksne har deres egne indtægter og så ja så kan der blive en større gave til deres søster for hos dem er det tanken der tæller (nej det er ej de ville edder gerne have store gaver ) men de ved at det vil afskære deres søster fra meget, så de spytter i stedet for i kassen så deres søster kan få en god jul

Så nej børn der skal til at forsørge forældrene fordi vi har fået et borgeligt samfund nej ... hun burde skamme sig den %&/¤%&/)
Karen jespersen er simpelthen blot den mest nedrige og mindst kompetente velfærdsminister. Hun ønsker også at private skal finansiere julehjælp, samtidigt med at hun presser om pengepungen med den anden ved ikke at ville ændre satserne så de følger med prisstigningerne.

At hun nu også synes at BØRN skal forsørge deres fattige forældre, som er fattige pga. hnde og hendes regerings politik undrer mig ikke, og bidrager blot til mit dårlige mentale billede af damen. Tror damen har glemt, at det er forældrene der har forsørgerpligt overfor deres børn, og ikke omvendt... men nu skal BØRN altså tilføjes listen med julehjælpsorganisationer der skal rede danmarks fattige ud af fattigdom, sådan at Karen, Hjort, Fogh og alle de andre R******** kan bruge pengene på griske skatteydere, og rige storspekulanter.

Det kan ikke gå hurtigt nok med et nyt valg, og regeringsskifte, så de rette prioriteringer kan komme på talerstolen og blive VEDTAGET, i stedet for den omgang invandrer-spekulations-blokpolitik der ødelægger det hele lige i øjeblikket og 7 år bagud.
  Besvar med citat