Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2008, 17:31   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hvordan mener i vi kan ændre noget og mener i som Maj-Britt at det er om at være medlem i et politisk parti og aktiv politisk ??
Jeg har tidligere stemt på Socialdemokratiet men pga. at partiet gik i vild panik og efter min mening mistede en stor del af sin identitet i den paniske søgen efter fornyelse, meldte jeg mig ind i SF.
Jeg må så se i øjnene at SF på det sidste har mere travlt med at blive så stuerent og ansvarlig for at blive del af en fremtidig regering, at kampen for de svageste i samfundet er gledet i baggrunden, så overvejer et nyt skifte til enhedslisten som vel pt er det eneste parti der tør kæmpe med næb og kløer for de svageste i samfundet, uanset at der for tiden ingen stemmer er i det.

Men i grunden er det vel lidt ligegyldigt for når der kommer et regeringsskifte bliver det jo under alle omstændigheder med Socialdemokratiet i den ledende rolle.

Nej personligt har jeg ingen interesse i at gå aktivt ind i politik og forsøge at ændre det indenfra, og det er ikke grundet hverken helbred eller energi men det at jeg faktisk har andre ting jeg hellere vil bruge min tid på... for i disse tider er det alligevel spindoktorer og meningsmålinger der fastlægger politikken, og de mest betydende partier i det kære dannevang er alle så topstyrede at det efterhånden mere minder om stalinisme end demokrati...

eneste undtagelse er ny alliance men det er nok mere fordi Naser ikke kan finde ud af hvordan styrtøjet virker og ikke ved hvor han vil hen, det burde ellers være en overkommelig opgave at topstyre det parti efterhånden

Citat:
Befolkningen i almindelighed er enten totalt uvidende om hvor meget systemet har ændret sig, eller også er de ligegyldige. Men de burde alle huske på at en dag kan det være dem der sidder her og skriver indlæg.
Eller også har indoktrineringen virket så indstillingen til de svageste i samfundet har ændret sig... jeg generationen er vel ikke kommet af sig selv...
Og de fleste har nok haft mere travlt med at nyde rigdommen strømme ind og hvordan de fiktive penge skulle bruges end at bekymre sig om nogen få "dovne samfundsnassere" dem er der jo Claus Hjort til at tage sig af...
Og nu det går den anden vej er det vel også mere interessandt at bankerne får nogen penge så hele friværdien ikke går op i blå lamperøg...
Ja og så er det også mere interessant og synd for Finn Nørbygård at han skal sælge sit sommerhus og sin Mercedes end det er synd for de 59.000 børn der lever i fattigdom i Danmark... pressen er med til at sætte en dagsorden og her er der ikke råd til at beskæftige sig med ting der ikke sælger...


Fattige og syge mennesker sælger ikke billetter for tiden og det tror jeg ikke kan ændres indefra i noget politisk parti... det kommer først på dagsordenen når den offentlige debat gør det attraktivt at fiske stemmer ved at sætte det på dagsordenen.


Så for efter en lang omvej at komme tilbage til spørgsmålet så er min mening at det i øjeblikket er mere vigtigt at sætte mit krys det rigtige sted på stemmesedlen ved valgene (især det næste) end at gå aktivt ind i partipolitik...
Ja og så lige ytre sig hvor man nu kan komme til det
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat