Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2008, 15:08   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Befolkningen er ligeglade med de syge

I en anden tråd her på siden http://www.k10.dk/showthread.php?p=4...=sfu#post44627 skriver Hrefna
Citat:
Befolkningen i almindelighed er enten totalt uvidende om hvor meget systemet har ændret sig, eller også er de ligegyldige. Men de burde alle huske på at en dag kan det være dem der sidder her og skriver indlæg.
Og Maj-Britt svare på dette

Citat:
Befolkningen er ligeglade, sålænge de hylder de 4 Fer:

Fladskærme, fremmedhad, 4-hjulstrækker og friværdi.

Læs med her og du vil få indblik i, hvordan de tænker:

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...d=15567&page=1

Ork, forkæmperne for ligeret og ligeværd er der skam, men deres protester drukner lidt i kampen for skattelettelser.

Vi er 2100 herinde, hvor mange er medlem af et politisk parti?? hvor mange deltager aktivt i politik??

Vi skal jo begynde med os selv, ikke sandt??

Jeg og ældste søn er medlem af SF, og min knægt på 13 har lige meldt sig i SFU.

Vi er vist 175.000 arbejdsledige af en eller anden årsag, tænk hvis ALLE f.eks var medlem af SF??
Jeg følte en vild trang til at svare på dette , men ville ikke tage Bennys vigtige tråd til dette og derfor har jeg så valgt at lave den her tråd til debatten om det som jeg syntes at vi ofte høre herinde og som for min del hver gang får det til at gippe i mig og tænke ... Nej ved du nu hvad...

Så derfor denne tråd hvor jeg i hvert fald kan komme af med luft og den irritation jeg nogen gange føler når jeg ser de bemærkninger , men hvad med jer andre ...

Hvordan mener i vi kan ændre noget og mener i som Maj-Britt at det er om at være medlem i et politisk parti og aktiv politisk ??

Kom med jeres holdning til det , her kommer i hvert fald min

Og Maj-Britt jeg adressere den ikke kun til dig du er ikke alene om din holdning til at melde sig ind i et parti og så gøre noget derfra og jeg syntes også at det er en glimmerende ide , det er inde fra man kan ændre tingene og jeg ved at jeg meget gerne vil gøre det og jeg ved også at jeg tror at jeg ville kunne ændre tingene indefra hvis jeg havde muligheden...

Nu er det midlertidig sådan at jeg er medlem af et parti (og det er indtilvidere SF men er på vej væk men det er så en helt anden historie som måske også vil passe til denne tråd senere hen

Men det jeg altid sidder og hopper lidt over når folk skriver at man skal være medlem af et parti og gå til møder og være aktiv for det er måden man gør det på , ja det er det faktum at her på siden ja der er vi mange og tænk hvis vi alle meldte os under fanerne ... det ville jo være genialt , men samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på at gid vi alle havde energien og helbredet til det....

Jeg var feks med på Christianborg og ja det gik fint og jeg var i live da jeg kom hjem, men til gengæld virkede intet herhjemme de næste fire dage , jeg har dage hvor det at komme ud af sengen er et problem og jeg har dage hvor det at tænke to sammenhængende tanker er et problem , så jeg kan ikke se mig selv som politisk aktiv , jeg ser K10 som et sted hvor man måske kunne få mange vælgere hvis man var et parti der gad at interessere sig for denne gruppe mennesker , men jeg ser også K10 som en slagmark , et sted hvor folk hver evig eneste dag kæmper en kamp for at opretholde en nogenlunde hverdag et sted hvor kampen mod kommune kampen for af få lov til at blive på de ydelser der til kommer en lovmæssige og kampen for at blive behandlet værdig og som et menneske overskygger alt andet ...

Jeg kender til folk der end ikke har energien til at sætte en kande kaffe over de har smerter bare de skal bevæge sig fra sofaen og ud på toilettet og samtidig så skal de bruge enormt mange ressourcer på deres sager..

Derfor er det for nemt at sige at vi er så og så mange arbejdsløse og så og så mange der der er syge og tænk hvis vi alle feks støttede op om SF...

Jeg er medlem af SF og jeg bliver også inviteret til deres møder men at komme dertil hvor møderne er og at holde mig på en stol under hele mødet det er en helt anden sag ...

Så jeg betaler mit kontingent med glæde (eller retter det gjorde jeg ) men det er også det jeg kan tilbyde og kan man ikke magte at rende fra herodes til pilatus og har man ikke penge til at betale de kontigenter så vil jeg mene at det bedste man kan gøre for det parti er at sætte sit kryds ved dem på valgdagen ...

Så nej jeg ser ikke en masse politisk aktive mennesker der kan fremme partiet her på siden ,jeg ser en masse mennesker der kæmper for deres overlevelse og for at få deres ret ...

jeg ser en masse mennesker der har fundet ud af at man via internettet har en mulighed for at stå stærkere og jeg ser en masse mennesker der hjælper hinanden på tværs af politiske skel og med det ene formål at få systemet til at fungere, vi har ikke brug for anden lovgivning for loven er der vi har brug for nogen der gider og tager sig tid til at slå hårdt ned på de kommuner som misbruger loven og ikke følger den vi har brug for at vi som borgere kan komme med økonomiske sanktioner over for kommuner som de kan over for os og ikke mindst har vi brug for et regeringsskifte om det så er SF eller en anden man stemmer på ja det er snart ligegyldigt ...

Så ja kæmp for dig selv først det er man bydende nød til , sker det så at ens sag får ende og man kan magte at blive politisk aktiv så gør det, men det er nok værd at huske at vi alle har begrænset ressourcer på den ene eller den anden led ...

Jeg ved at der gives eksempel her på SF jeg kan bare sige at det er jo smag og behag og havde jeg energi nok og ingen smerter (og altså ikke var ude på arbejdsmakredet uden den indsigt jeg har fået ved at blive syg ) ja så ville alternativet være et helt nyt parti, for kors hvor de svageste glemmes i svinget når partierne kæmper om magten ...
  Besvar med citat