Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2008, 10:40   #1
kathrin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Albertslund
Alder: 57
Indlæg: 17
Styrke: 17
kathrin er ny på vejen
Da jeg har samsynsproblemer, orker jeg desværre ikke at læse så meget herinde, men jeg synes det er fantastisk, at der er en der har startet underskriftindsamling.
Jeg skriver, fordi jeg selv er havnet i fedtefadet.
Det har taget mig årevis, at blive taget alvorligt af læger og kommuner. Har øjensynligt haft langtidstrumer efter hjernerystelser efter epilepsi i 27 år, uden at vide det, og har whiplash/whiplashsyndrom og har forskydniger i nakkehvirvler. Jeg har højst sandsynligt fået en mild traumatisk hjerneskade. Alt dette har jeg ikke vidst før for 2 år siden. Idag er jeg 41 år.

Jeg er på kontanthjælp, da min dagpengeperiode udløb. Har siden 91 forsøgt at tage uddannelser, uden held.

Min gamle læge skrev til kommunen, at mit største problem var, at jeg havde en psykisk lidelse. Hvilket jeg blev rasende over, da jeg efter opfordring til at få aktindsigt på kommunen, fik læst. Naturligvis har jeg ingen psykisk lidelse. Har jeg dog fundet ud af, er meget almindeligt at få skudt i skoene, når man har en "usynlig" lidelse. Det er hårrejsende.
Jeg bad også min daværende læge om fuld aktindsigt 3 gange, hvilket jeg ikke fik. Han sagde jeg kunne komme op og læse hele journalen igennem, og så kunne jeg selv vælge ud, hvad der skulle kopieres. Pga mine samsynsproblemer, og enorme udtrætning, har dette dog ikke været muligt.
Nå, men for at gøre en meget lang historie kort, så er jeg langt om længe ved at blive taget alvorlig i kommunen, og har skiftet læge, som jeg håber også tager mig alvorligt. Er ved at ha nogle gode speciallæge udtalelser, der fortæller hvad der er galtmed mig.
jeg er så langt i mit forløb, at jeg har været på revalidering i ½ år, først fuld tid, så deltid uden held. Det var et mareridt og smerte h... uden lige. Den værste tid overhovedet. Så det eneste jeg skulle nu, var enten samtaler eller arbejdsprøvning, afhængigt hvad min netop overståede neuropsykolog test sagde. Min nye sagsbehandler mener også klart jeg skal indstilles til pension, hvilket jeg også selv ønsker efter alle de år m massive smerter, og alt det andet der følger med, ved at fejle hvad jeg fejler. Da jeg var oppe på kommunen i mandags, lå der til min store undring en udtalelse fra lægekonsulenten J.B. Det er helt og aldeles ukorrekt, det han skriver. Han havde 3 speciallæge udtalelser (1 neurolog og 2 neuropsykologer) han skulle udtale sig ud fra. Dog har han helt valgt at se bort fra hvad der står i den ene rapport, og han har sorteret kraftigt i udtalelserne, og fordrejet tingene efter hans eget hoved. Summasumarum er at han skriver, jeg ikke skal gå til flere lægeundersøgelser, da det blot fastholder mig i min sygerollefiksering ! og at jeg sagtens kan klare et rutinepræget flexjob. Og at jeg hverken har nakke eller hovedtrumer. Det er lige præcis hvad jeg har ! Min veninde siger han ikke må udtale sig på den måde, og jeg kan på nettet læse en del om hvordan den pågældende lægekonsulent gang på gang overtræder lægeloven, og sjofler og er nedladende overfor syge borgere der søger pension. Og flexjob kan jeg overhovedet ikke klare. Faktisk skriver han, at jeg bare bilder mig det hele ind med mine smerter og alle de neurologiske handicaps og besværligheder jeg har fået. Hvorvidt jeg skal gå til flere undersøgelser eller ej, skal han jo overhovedet ikke udtale sig om. Jeg har intet tilovers for den nar. Men det er uhyggeligt at kommunen kan være bekendt, at vi bringes i så stor stress, når vi i forvejen er syge og ikke har overskud og kræfter til at slås, og ej heller har viden til hvad der er vores rettigheder og hvad der er rigtigt eller forkert. Det nytter jo nok ikke at klage til borgmesteren, for han ved da godt hvordan l.k.'en arbejder, for han sparer jo kommunen for en masse penge, ved at afvise os.

Hvad gør jeg og er der nogen instans man kan klage til ? Jeg kunne virkelig godt bruge en form for advokat, der kunne kæmpe min sag. Jeg er en fighter af natur, men jeg ved ikke så meget om hvad jeg gør nu. Min arbejdsprøvning bliver god for mig, for så kan jeg ses over en længere tidsperiode hvor dårlig jeg rent faktisk er.
Jeg skal ud på noget der hedder Bomi Roskilde. Der er en alm. afdeling og en afdeling for hjerneskadede, hvor jeg mener jeg hører til, og hvor de arbejder med nogle af de problematikker jeg har. Jeg har sagt jeg gerne vil på den afd. men har af min sagsbehandler fået at vide, at jeg skal starte på den alm. afd. og at de så nok henter hjælp fra hjerneskadeafdelingen, hvis det er aktuelt. Mit liv er bare blevet for kort til, at jeg skal spilde min tid, ved at bliver sendt forkerte steder hen. Og jeg kan da så vidt jeg ved, selv bestemme, hvor jeg vil i arbejdsprøvning. Kan jeg ikke det ?
Jeg stopper nu. Er ved at være træt i hovedet.

Håber der er nogen af jeg der kan hjælpe mig

Kat.


Jeg har brug for gode råd til, hvad jeg nu kan gøre. Jeg har meget lyst til at klage over ham, men kan jeg det, når der ikke er tale om en egentlig pensionssøgning endnu ? Jeg kommer jo ikke udenom ham, da jeg efter arbejdsprøvnig, kommer til at søge pension. Er den sociale ankestyrelse ikke kun til afvisning af pension ? Hvad kan jeg gøre ? Min sagsbehandler siger, at hun nu ikke kan søge pension, med dén lægeudtalelse ! Jeg har fået et link, om netop den lægekonsulent, hvor der står han har fået løftede pegefingre fra både socialminsteriet og ombudsmanden, men han fortsætter stadig med sine unoder. Der står også hvad en lægekonsulent (l.k.) må og ikke må. Men jeg mener de ting jeg har læst er fra 2003 og jeg ved ikke om det stadig er gyldigt. Jeg har læst, at en l.k. ikke må blande sig i en sagsbehandlers vurdering af en borger eller hvordan der nu står.

Beklager den rodede opstilling Jeg er desværre ikke så god til det med overblik mere ....

Kat
kathrin er ikke logget ind   Besvar med citat