Se enkelt indlæg
Gammel 23-10-2016, 23:15   #1
hemi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 15
Styrke: 12
hemi er ny på vejen
Bisidderhjælp til ressourceforløb og udredning

Som pårørende til en kontanthjælpsmodtager, enlig forsørger til to, ramt af både en psykisk lidelse og kontanthjælpsloft, har jeg nogle spørgsmål angående et evt. ressourceforløb og udredning til enten flexjob eller førtidspension. Vedkommende har tidligere en folkeskolelærer uddannelse og har kun kortvarigt arbejdet som sådan, da hun siden sine børns fødsler har været psykisk syg og i medicinsk behandling med 2-3 indlæggelser. Hun har stadig mentor til hjælp til sig selv og til børnene. Hun har i alle årene betalt til De Frie Grundskolers fagforening samt til akassen. Nu har jeg og broren til vedkommende besluttet at vi vil hjælpe hende til at blive udredt via fx Bisiddergruppen, så hun i det mindste kan undgå kontanthjælpsloftet. Hun har været i aktivering siden lige før sommerferien, først 2x3 timer om ugen og nu 2 timer mere om ugen. Det går rimeligt bortset fra loftet, hvor hun får økonomisk hjælp af os en gang imellem. Så er det jeg gerne vil vide, om hendes

fagforening skulle kunne give hende den samme hjælp til at få sat gang i det tilsyneladende syltede ressourceforløb som det private firma Bisidderhjælpen. For hvis det er tilfældet, kan vi jo måske spare de penge Eller er der andre muligheder?
MVH Herdis Michaelsen
hemi er ikke logget ind   Besvar med citat