Se enkelt indlæg
Gammel 01-05-2016, 23:22   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af masterling Se meddelelser
Lån er som regel ligesom at pisse i bukserne for at holde sig varm, medmindre man har en meget fast tilbagebetalingsplan Og er enige med de andre når de siger at bankerne siger nej af en grund.

Jeg er dog forundret over politikerne ikke har grebet ind overfor Vivus, Go Credit med flere..., men blot lavet et nyt klagenævn nemlig Ankenævnet for Finansieringsselskaber. Jeg har hjulpet mange med kviklån der kun har råd til at betale renter. Mit råd er altid stop betalingen hvis du ikke kan betale andet end renter og tving selskaberne til en lang billigere rente (ved at true med at bringe det for det nye nævn for at få en dom) for de kan nemt komme i konflikt med straffelovens §282 hvor der står

"for åger straffes den som udnytter en anden persons betydelige økonomiske eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et bestående afhængighedsforhold til et aftale forhold at opnå eller betvinge en ydelse der står i væsentligt mishold til modydelsen, eller som der ikke skal ydes vederlag for. ".

men det er svært at få af vide hvad der betegnes som ågerrente i DK. men i de fleste EU lande er ågerrente 50% ÅOP, og der er kun få ågersager i DK og det har der været tale om 200-400%. jeg fatter ikke hvad vi skal med det ankenævn i stedet for at få en dom i det danske retssystem der kan danne præcedens for sådanne forbryder firmaer.

Ydermere kan man diskutere om ikke banker eller andre långivere der låner ud til folk der står i RKI udnytter folks økonomiske vanskeligheder, (da RKI ofte er for folk med økonomiske vanskeligheder)

men mon ikke at politikerne manglende indgriben skyldes at det er de fattige det rammer, og som er for flove eller skræmte/uden styrke til at råbe op. Havde det for alvor ramt de rige så mon ikke der vil komme en sær regel i løbet af et par måneder.

Man kan jo blot se hvor ivrige de er efter at jage samt at få anonymt indberetninger om førtidspensionister og pensionister samt kontanthjælpsmodtager for socialbedrageri, imens de sidder på hænderne overfor sort arbejde samt spekulanter og rigmænd der fører deres penge i skattely (som man ikke mere kan indberette anonymt til skat, da det var at mistænkelige gøre almindelige mennesker,) som er et socialt bedrageri der er langt større skala.

Men som andre steder er det de rige med bestemmerhatten, indtil de fattige har fået nok
principielt kan man jo kun placere skylden for folks letsindighed ÉT sted.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat