Se enkelt indlæg
Gammel 09-12-2015, 15:12   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Lægger lige et link ind til pdf-filen "Aftaler om finansloven for 2016":

http://www.fm.dk/publikationer/2015/...loven-for-2016

Link til selve publikationen i boksen til højre. Afsnittet starter på s. 26 under overskriften "Boligydelsespakke".

Som jeg læser det, bliver der med den ene hånd taget - og givet med den anden, idet reguleringen ændres og et tillæg fjernes, mens "Boligydelsespakken suppleres (således) med en gradvis reduktion af lovens mindstekrav til modtagernes egenbetaling, der forhøjer den udbetalte boligydelse for de husstande, der typisk har de laveste husstandsindkomster" og "Når pakken er fuldt indfaset i 2020, vil skønsmæssigt 93.000 husstande opnå en forhøjelse af boligydelsen med i gennemsnit godt 1.200 kr. årligt som følge af det nedsatte krav til egenbetalingen."(begge citater fra s 27) Sidstnævnte skulle resultere i en merudgift i 2019 på 70 mio kr.

Hvad er det så lige, jeg ikke forstår, når vi nu i medierne kan læse pensionister og kh'ere mister så mange penge, at de må gå fra hus og hjem...?

Peter, jeg er for så vidt enig med dig. Vi har alle et ansvar. Synes bare politikerne de sidste år kører et sololøb, der er så langt fra borgerne og virkligheden, at det ikke er til at fatte. Det er et race to the bottom på alle fronter. Og den ækle tone, der følger med og som åbenbart er blevet acceptabel i visse (og bredere!) kredse tangerer jo voksenmobning af værste skuffe...


Sidst redigeret af Risa; 09-12-2015 kl. 15:17.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat