Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2015, 15:03   #19
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg spørger for at prøve at forstå hvem det er der ikke hjælper dig blive afklaret. Om det er fordi kommunen ikke har henvist dig til en anden aktør eller om det er anden aktøren der ikke laver sit arbejde.

Sådan som det sædvanligvis foregår hos en anden aktør er at man taler om hvad man kan forestille sig som fremtidigt arbejde og at konsulenten så går igang med at finde en praktikplads. Det kan der godt gå et par måneder med. Imens går borgeren i de tilbud anden aktøren har. Kurser af forskellig art.

Borgeren kommer med indput til hvor han kunne tænke sig at komme i praktik og finder måske et sted selv. Jeg fandt engang selv en virksomhedspraktik gennem mit netværk på facebook. Men ellers kan man jo også selv kontakte virksomheder og høre om de kunne tænke sig at have en i 13 ugers praktik. Du kunne jo se om du kunne finde en praktikplads indenfor det erhverv du godt kunne tænke dig at blive revalideret til - hvis ikke du mener det er muligt at vende tilbage i dit eget erhverv.

Jeg har selv været i 5 forløb hos anden aktører og har aldrig oplevet det ikke har kørt. Men jeg er nok også en person der stiller krav og møder op med en plan selv.
Det der er svært er at affinde sig med at ting tager tid. At man ikke bare lige kan starte i praktik i næste uge, men når først man accepterer det synes jeg det går. Og de der kurser man skal gå på imens må man bare udholde. Sommetider er de ret interessant og andre gange GAB, men det er jo kun for en kort tid man skal gå der, så det er bare at holde ud.
Tak for svaret. Tror det er en kombination af at min sags bliver ignoreret hos jobcenteret og anden aktør ikke får besked om praktik, hvor efter jeg så skal vente igen. Har ikke overskud til selv at finde et sted, da jeg er ramt på alle fronter for tiden.
Har gået hos anden aktør sammnlagt ca. 3 år de sidste 5 år, så kender alt tid det
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat