Se enkelt indlæg
Gammel 14-08-2015, 12:55   #28
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af påvejtiludlande Se meddelelser
existere ikke??? det er da ikke unormalt at en top chef ligger omkring millionen i månedes løn.

med hensyn til længere opsigelse end overenskomst/lovgivning så er det også ganske normalt hvis man er en værsat medarbejder, du skal regne med at forlænget opsigelse gives for at give arbejdesgiver mulighed for at holde på medarbejderen
min tidligere hed f.eks 1 måned fra mig og 6 måneder fra arbejdsgiver dette pga funktionærlovgivningen, men min arbejdsgiver kunne ikke leve med at jeg kunne forsvinde på kun en måned så derfor lavede vi en gensidig forlængelse på 5 måneder, hvilket vil sige hvis han opsagde mig skulle jeg have 11 måneders opsigelse og hvis jeg sagde op skulle jeg blive i 6 måneder
Du har lov til at søge en chefstilling, der aflønnes med en million om måneden. Jeg har bare aldrig hørt om topchefer ansat i fleksjob.

Arbejdsgiveren får ikke mulighed for at holde på sine medarbejdere ved at give folk en lang opsigelsesperiode. Firmaet kunne ikke forlange, at du blev hos dem i 6 måneder efter modtagelsen af din opsigelse. Ifølge funktionærloven kunne du forlade virksomheden med 1 måneds varsel.

Fagforeningen DJØF skriver om funktionærens opsigelsesvarsel.
"Hvis du er overenskomstansat eller ansat på en individuel kontrakt på funktionærvilkår, vil du være omfattet af funktionærlovens opsigelsesvarsler. Dit opsigelsesvarsel over for arbejdsgiveren er 1 måned til en måneds udgang".
https://www.djoef.dk/r-aa-dgivning/a...opsigelse.aspx
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat