Se enkelt indlæg
Gammel 29-06-2015, 19:45   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Synes du ikke det er bedre at det rige forsikringsselskab betaler end kommunen, hvis du ikke kan få fra begge?

Det er kun fordi det nu engang er sådant. Hvis altså ikke din forsikring udbetales pga en af de årsager Misty har fortalt dig om og du så kan få udbetalt fra begge steder.

Jeg synes helt klart det er grotesk at kommunen kan modregne en forsikring som man har tegnet for at sikre sig mod at ende på kontanthjælpsniveau.

Det er bare at hvis du kun kan få det ene, jeg mener du skal lade forsikringen betale.
Her er tale om penge man får pga f.eks. erhvervsevne-tab.
Det er jo ikke bare en "nu er du arbejdsløs, og derfor får du penge" vi snakker om.

Hvis man får erstatning pga f.eks. arbejdsskade, så er de penge jo beregnet til f.eks. hjælpemidler der kan hjælpe med de problematikker man har fået som følge af den skade.

Jeg synes det er rimeligt at man ikke skal bruge pengene på mad og husleje, hvis de udbetales med det formål at erstatte for den skade man har fået.

----

Vil lige understrege at jeg ikke kender nærmere til hans sag og grunden til udbetalingen, men hvis det er noget der går under de punkter jeg har nævnt, er der jo en god grund til at de ydelser ikke må modregnes i hverken kontanthjælp eller ressourceforløbsydelse

Sidst redigeret af MistyMiss; 29-06-2015 kl. 19:47.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat