Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2014, 21:33   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Nu skal skemaet snart afleveres og jeg har virkelig ondt i maven over det,tankerne køre
er det godt nok,er der fejl osv så er der nogen der har et par sidste gode råd

De spørgsmål jeg slet ikke kan finde ud af prøver jeg at skrive og håber nogen har indput.
Hvad svare man fx til spørgsmål som " sociale barriere for job og uddannelse "

og "Hvad tror du kan bidrage til at problemet bliver mindre "

"Hvilke af dine personlige ressoucer kan hjælpe dig med at få dine ønsker om job eller uddannelse "

"Hvilke personer i din familie eller omgangskreds kan hjælpe dig med at få opfyldt dine ønsker om job uddannelse "

Mht. "Sociale barrierer for job og uddannelse" så skal du svare på
"a) Er der forhold i dit liv, der gør det svært at få opfyldt dine ønsker om job eller uddannelse? (fx bolig, økonomi, ensomhed, misbrug, familieproblemer)"

Det kan for eksempel være du bor et sted hvor der er meget støj fordi der er mange børn der tit leget vildt. Det kan gøre det svært for dig at læse lektier hvis du er studerende. Eller du har så store udgifter i forhold til indtægter at du ikke kan tænke på andet og ikke vil have råd til at købe bøger til et eventuelt studie. Måske du har et misbrug eller nogen du bor sammen med har et misbrug og det gør det svært at få ro når du kommer hjem fra et eventuelt arbejde eller studie. Du er måske bange for vedkommendes "acting out", når han/hun er påvirket.
Det kan også være at du lider af social angst og ikke tør gå udenfor en dør. Eller du bor et socialt udsat sted og derfor ikke tør gå hjem om aftenen og derfor ikke kan arbejde i et job der slutter sent.

Så hvis du har nogle af de nævnte sociale problemer (bolig, økonomi, ensomhed, misbrug, familieproblemer) eller andre sociale problemer i dit liv kan du beskrive det i det afsnit.

Håber du bliver lidt inspireret af mine eksempler. Dine barrierer kan være helt andre, eller måske der ikke er nogle. Det behøver der jo ikke være.

Kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat