Se enkelt indlæg
Gammel 20-12-2014, 10:02   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Schau Se meddelelser
Jeg har haft 2 vikariater af hver 3 måneders varighed på 12 timer om ugen. Nuværende har de ikke mere arbejde til mig, men kan måske tilbyde mig at være timelønnet vikar.
For mig virker det lidt uoverskueligt, men vil selvfølgelig gerne forblive i arbejde.
Er der nogen herinde som har prøvet det og ved hvordan det fungerer.
Det er korrekt at man godt kan være i fleksjob på variable timer..

Men det er helt op til kommunen at godkende fx. 2 - 12 timer/uge som et rigtigt fleksjob. Det kommer også an på hvor sultne de er for at få dig i job
En del kommuner godkender færre timer end man "er sat til".. Ud fra den betragtning at da man kan have flere fleksjob, så skal man jo starte et sted.

HVIS de ikke vil godkende vikartimerne som et fleksjob, så må du gerne som ledig tjene ekstra. Den indtægt modregnes så i stedet i din ledighedsydelse, og ikke i et fleksløntilskud.

Du vil så blive modregnet med 30 % af indkomsten op til 13446 kr/md. Det der ligger over med 55 %.. Men det vil som alternativ til at gå hjemme, altid kunne betale sig at tjene ekstra..

Altså bliver man modregnet med 300 kr for hver 1000 kr man har i anden indkomst.. Det giver trods alt ekstra 700 kr

Sidst redigeret af mik16; 20-12-2014 kl. 10:06.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat