Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2014, 10:06   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad vil du gøre ved det...?

Kære Mukke.

Lovgivningen er jo krystalklar.

De offentliggjorte politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister skal som udgangspunkt afsluttes inden fristens udløb, til afgørelse.

Undtagelsesvis kan SB udsætte en afgørelse imod borgeren skriftligt modtager en ny afgørelsesdato.

Det er hvad politikerne har besluttet og SB og embedsmænd/kvinder har vel ikke tilladelse til at sagsbehandle, efter hvor travlt de har?

Det problem skal de tage op med ledelsen og deres fagforening og ikke tørre det af på borgerne.

Hilsen Peter

PS

Jeg kan oplyse og desværre ikke dokumentere min påstand, da jeg på daværende tidspunkt ikke kunne forudsige udviklingen, men...

Jeg skulle have taget et print af alle de kommuner og Amter som havde denne tekst på deres hjemmesider.

... for nogle få år siden var der en del kommuner som overholdt lovgivningen om sociale sagsbehandlingsfrister --tider.

Bla Københavns kommune som i deres offentliggjorte sagsbehandlingsfrister havde oplyst følgende:

De offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister er INCL alle oplysninger dokumentationer fra kommunens samarbejdspartnere.

Det vil sige at kommunen skulle komme til en afgørelse inden for den fastsatte tidsfrist.

Men hvad er sket?

Der er sket det at embedsmænd i samarbejde med KL langsomt har fået indført teksten : " sagsbehandlingsfristen er EXCL modtagelse af dokumentationer fra andre samarbejdspartnere som læger, tandlæger, speciallæger, hospitaler"

Nu er vi ved kernes pointe: Hvor lang er en elastik?

Nu er det igen embedsmænd/kvinder/SB som bestemmer hvornår der falder en afgørelse. Smart men ulovligt:

Sidst redigeret af phhmw; 20-10-2014 kl. 10:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat