Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2014, 07:51   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja ved enkelttilskudsbevilling skal der være en individuel historik, der beviser en bedring ved brug af medikamentet. Prøv at lave et budgetoverslag til kommunen og henvend dig igen. Som regel ikke nok, man siger, man ikke har råd. Prøv at skrive dine udgifter ned i forhold til dine indtægter. Grundlæggende kan ingen lide en medicinudgift. Held og lykke.
PS Hvis det er fordi, du skal starte på ny CTR-periode, så prøv at få en aftale med fx kommunen. Med den pris er du efter 3 ganges køb på minimum 50 pct tilskud fra sygesikringen.
så vidt jeg ved, behøver der ikke at være beviser på, at medicinen virker, for at søge om enkelttilskud til det.

Men det er korrekt, at der skal være en anden begrundelse end det økonomiske, hvilket der jo også er, eftersom det er lægeordineret medicin.

dzphigh1, send en mail til din sb og bed hende om, at sende dig et skema til brug for ansøgning om enkeltydelse.
Du burde også kunne printe det ud via din kommunes hjemmeside, men jeg ved, at det kan være lidt svært at finde.

Så udfylder du skemaet, og her skal du vide, at kommunen respekterer ikke alle udgifter.
F.eks. medregner de udgift til familieforsikring (indbo), men ikke ulykkesforsikring, de medregner også udgift til telefonabonnement, men ikke udgift til internet.
Og afdrag på gæld medregnes ikke, medmindre der er tale om et boliglån.

Men, hvis du tidligere har fået afslag på f.eks. hjælp til tandbehandling med besked om, at du kan låne pengene i banken, så kan de medregne afdragene på denne gæld.

Men det nok vigtigste ved sådan en ansøgning er, at du skal være forberedt på et afslag, som gives ud fra devisen "går den, så går den", og derfor bør et afslag altid ankes, og det har man 4 uger til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat