Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2014, 12:06   #4
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
tak for engagementet :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne
Jeg er lidt forvirret og har derfor et par spørgsmål:

1. Hvad ønskede du selv af få ud af mødet med rehab.teamet - førtidspension, fleks eller noget helt andet?
Egentlig forventede jeg førtidspension - da jeg modvilligt havde accepteret at, når jeg ikke en gang kunne møde i det beskyttede/interne kreative værksted var det utopi at jeg skulle kunne klarer en praktik i fx føtex

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne
2. Hvad var der skrevet i feltet på det forberedende skema ifht, hvordan du selv ser din fremtid?
Ved jeg desværre ikke-hvilke skema er det ..er det selve indstillings skemaet ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne
3. Hvilken revalidering var du igang med? - revalidering plejer jo fx. At være uddannelse/omskoling som skal føre til selvforsørgelse - du skriver noget om et internt værksted?
Jeg var startet på et "beskyttet" væksted 4 dage om ugen af 2-3 timer-for derigennem - at træne mig med henblik på en ekstern praktik. - Men det var denne interne praktik der blev afbrudt og det blev vurderet (har jeg påskrift) at selv om min motivation var 200% og mødetid/antal timer blev ændret ville jeg ikke kunne varetage det - pga det at jeg skulle afsted fra hjemmet m.m. forårsagede stress/problemer m.m.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne
4. Hvad er forskellen i at fortsætte på reva ifht ressourceforløb rent stressmæssigt - det bliver svært at argumentere for at et ressourceforløb vil stresse, hvis du selv mener at du kan klare reva.
Min sagsbehandler sagde at hvis jeg havde fortsat på reva - og de havde fået afklaret hvor mange timer/dage ect jeg kunne klarer - kunne hun havde indstillet mig direkte til fleks fx ??

Derfor er det stressende at skulle starte forfra i uvished igen igen igen - i endnu 1år .. og denne gang med en yderligere faktor nemlig økonomi oveni - jeg føler jeg har været igennem alt og det er da logik at når min hverdag smuldrer og jeg ikke engang kan møde til at male malerier (som jeg elsker) et par timer nogle få dage ugentligt sammen med nogle SUPER SØDE mennesker - hvordan skulle jeg så kunne varetage en praktik i en virksomhed hvor jeg faktisk skal lave noget.


Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne
At få førtidspension med udsigt til om nogle år at komme i fleks, tror jeg (selvfølgelig kun ud fra mine egne erfaringer med jobcenteret) er meget svær at komme igennem med - for er der mulighed for udvikling af erhvervsevnen også selv om det tager flere år, så er du desværre på rette hylde. Det er jo det som er formålet med ressourceforløb - det økonomiske stress der kommer af at komme på en lavere ydelse, er jobcenteret ligeglad med - for dem handler det om arbejdsevne og ikke andet.
Ja - men det kunne jo ske at det at man fik ro i livet, på den økonomiske front, og på den front at der ikke heletiden skulle ske dit og dat på sigt medførte en bedring ... jo heller ikke sikkert ..men vel bare et håb jeg har ..

B
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat