Se enkelt indlæg
Gammel 19-06-2008, 10:43   #1
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Mangler et meget hurtigt svar

Ang. flex-job og ferie i udlandet.

Som sagt mangler jeg et meget hurtigt svar. Jeg skriver for min mors kæreste som ingen pc har.

Men han har været i flex-job i 1/2 år nu. Han har altid rejst 5 uger til sit hjemland når han havde sommerferie. Han har fået flex-job i det firma han var
ansat i før han blev syg. Så de giver ham gerne fri i de 5 uger han plejer. Han har så søgt kommunen om "feriepenge" da han jo ikke har fået sparret ferie op. Jeg kan ikke huske hvad det hedder de der "feriepenge", men det er dem man får brev om når man bliver visiteret til flex-job.

Da jeg så ringede til kommunen i dag for at hører hvor pengene blev af, fik jeg beskeden at han kun kunne få hvis han blev i landet. Han måtte ikke rejse til udlandet.

Kan det virkelig passe at man ikke må holde ferie i udlandet når man er i opstarts fasen af et flex-job???

Jeg skal ringe tilbage til kommunen i morgen fredag og snakke med dem. De havde ikke tid til at diskutere det i dag. Men er der nogen der har en lov/paragraf jeg kan smide i hovedet på dem. Jeg kan virkelig ikke tro at man ikke må holde ferien i udlandet bare fordi man ikke har sparret ferie nok op.

Så jeg håber i kan hjælpe mig/ham.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat