Se enkelt indlæg
Gammel 22-03-2014, 12:47   #1
Isabellasr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2014
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Isabellasr er ny på vejen
Question Bachelorprojekt om Funktionelle lidelse

Hej
Jeg læser Folkesundhedsvidenskab på Aarhus Universitet og er i gang med at skulle skrive min Bacheloropgave som handler om funktionelle lidelser.
Funktionelle lidelser er jo et utrolig omdiskuteret emne og især i øjeblikket, hvor der netop har været høring.
Jeg har valgt at skrive opgaven omkring funktionelle lidelser, da jeg synes det er et område som mangler viden, forståelse og vil derfor gerne dygtiggøre mig selv inden for feltet og samtidig håber jeg at kunne bidrage med nyttig viden - dog er det en Bacheloropgave og ikke et speciale.

Min opgave skal ses fra et patient-perspektiv hvor jeg synes det kunne være interessant at behandle problematikken ved at blive fejldiagnosticeret med en funktionel lidelse - hvilke konsekvenser dette har haft, mødet med systemet - lægekonsultationen.
Jeg vil meget gerne uddybe yderligere hvad mine tanker om opgaven er, men for den overhovedet kan lade sig gøre, kræver det at der er nogle som har oplevet af blive fejldiagnosticeret som ønsker at fortælle deres historie. Interviewene vil selvfølgelig være anonyme mm. som vi begge skriver under på ..

Jeg håber meget der er nogle som kunne tænke sig at dele sin historie og skabe yderligere opmærksomhed omkring den problematik.
Jeg bor i Aarhus, så det vil selvfølgelig være mest praktisk hvis du bor i området, men ellers finder vi en løsning - skriv til min mail: [email protected]

Jeg vil også meget gerne bare sætte en diskussion igang her inde omkring hele problematikken omkring fejldiagnosticering - Hvad er jeg holdning til den mere og mere brugte diagnose "Funktionelle lidelser", hjælper den til at behandle en patientgruppe hvor symptomerne er "uforklarlige" eller putter den bare patienter som lægerne finder svære i en og samme boks med risiko for at overse lidelser som har en fysiologisk årsag?

Håber meget at høre jeres tanker, holdninger, kritik osv.

Mange hilsner
Isabella
Isabellasr er ikke logget ind   Besvar med citat