Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2008, 21:52   #8
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Når jeg nu tænker over det, så er der noget med, at kommunen til en vis grad selv må bestemme, hvilken service, de vil tilbyde borgerne, altså i forhold til svarfrister på ansøgninger, antallet af sager per jobkonsulent, om de vil besøge borgerne i eget hjem osv.

Hvis ikke andet er nævnt i lovgivningen, er det op til kommunen selv at bestemme, men der bør være et internt notat, som beskriver dette.
Se f.eks. retssikkerhedslovens § 3.

Nu skriver du til borgmesteren, så er der ingen begrænsninger i forhold til indhold, men var det en klage til Ankestyrelsen, er det værd at bemærke, at der ikke kan klages over det generelle serviceniveau jf. retssikkerhedsloven § 60, stk. 3.

Der står en masse om god sagsbehandling i Arbejdsevnemetoden fra side 130 og frem, herunder brug af forvaltningsloven og retssikkerhedsloven - hvis du vil vide mere.

Du kan finde den hér:
http://www.arbejdsevnemetode.dk
tryk sagsbehandlere
tryk arbejdsevnemetoden
i bunden er der link til en PDF med hele arbejdsevnemetoden

Hvad der står hér, er gode råd til sagsbehandlere om brug af lovgivning, etik og moral, dvs. at man bør kunne forvente, at den enkelte sagsbehandler så vidt muligt lever op til dette.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat