Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2013, 16:07   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.819
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tro og love erklæring Kønemhavns kommune

Som embedsmænd forsøgte at tilsidesætte udenom politikerne.

Dokumentation på at det er stoppet og at KK bruger "tro- og love-erklæring"


Jeg leder efter min tråd på k10, men mail fra Mikkel Warming.

Kære Peter Hansen

Tak for dine henvendelser vedrørende brugen af tro- og loveerklæringer.

Jeg kan forstå, at du allerede er blevet orienteret om baggrunden for, at Handicapcenter København ikke hidtil har haft mulighed for at bruge tro- og loveerklæringer i forhold til ansøgninger om hjælpemidler.

Hjælpemiddelområdet har været gennem en såkaldt genopretning de seneste år. Her har Socialforvaltningen kortlagt, i hvilke ansøgningstyper man – med størst effekt for borgerne – kan gøre brug af den forenklede sagsbehandling, som loven giver mulighed for med tro- og loveerklæringer.

I denne proces har forvaltningen tillige forsøgt at danne sig et overblik over, hvilke ansøgningstyper der ikke egner sig til brug af tro- og lovererklæringer. Dette bl.a. med henblik på, at jeg har mulighed for at bringe spørgsmålet op med Socialministeriet. Socialforvaltningen vil fremadrettet anvende tro- og loveerklæringer i de sager, hvor det er er muligt.

Det er naturligvis i alles interesse, at vi i Socialforvaltningen ikke har overflødige arbejdsgange, som kun er til besvær for borgere og medarbejdere i Københavns Kommune.

Jeg håber, at du og andre borgere i kommunen meget snart vil opleve, at sagsbehandlingen bliver lettere.

Det er ligeledes min forventning, at du og alle andre borgere i Københavns Kommune også vil opleve, at de lange sagsbehandlingstider, der har været på hjælpemiddelområdet de seneste år, bliver kortere. Såfremt du ikke oplever dette, er du naturligvis velkommen til at kontakte mig igen.


Med venlig hilsen

Mikkel Warming


Fra: Peter
Sendt: 15. maj 2013 10:20
Til: [email protected]; Mikkel Warming
Cc: Jeppe Kerckhoffs - DHF; [email protected]; [email protected]; Karina Adsbøl; Borgerrådgiveren
Emne: Fwd: Sociale sagsbehandlingstider i henhold til Retssikkerhedslove §3 stk. 2

Kære Benedikte Kiaer tidligere socialminister, Socialborgmester Mikkel Warming, KK, Dansk Handicapforbund, Muskelsvindfonden, DUKH, Karina Adsbøl MF, DF, Borgerrådgiveren KK samt, sidst men ikke mindst familien Bruun.

Vedrørende: Lange sociale sagsbehandlingsfrister ved gen-ansøgning af hjælpemidler, som elektriske kørestole og/eller invalidebil etc. som i forvejen er vurderet og bevilget

Hvor den forrige regerings forsøgte at gøre det lettere for svært handicappede ved at fjerne "al bøvlet" gennem et ønske fra Folketinget via "OPGØR MED LANGE VENTETIDER FOR HJÆLPEMIDLER TIL HANDICAPPEDE (20.05.2011)" http://www.ft.dk/samling/20121/almde...04/1234199.pdf hvor muligheden for at borgeren skulle underskrive en "Tro og love-erklæring" for at gøre sagsbehandlingsfristen rimelig kort. Her tales om eksempelvis svært handicappede, hvor fremtidsudsigterne åbenlyst ikke kræver en genvurdering, af situationen.

Alligevel ser vi at denne henstilling fra Folketinget ikke bliver efterfulgt, da der i henstillingen bruges ordet "kan" og ikke "skal", altså en Vejledning, som ikke nødvendigvis juridisk skal efterfølges.

Jeg har ansøgt om aktindsigt ved Københavns kommune, der oplyser til borgerne, at kommunen ikke ønsker at følge anvisningen fra Folketinget.

Jeg har modtaget aktindsigten.

Af denne fremgår det at det er embedsmænd/kvinder der har besluttet, at anvisningen fra Folketinget, ikke skal følges.

Dette er efter min mening uacceptabelt, at der er embedsmænd/kvinder eller kommunalt ansatte, der fastsætter en kommunes serviceniveau ved at tilsidesætte, hvad Folketinget ønsker.

Det skal naturligvis være flertallet af kommunalpolitikerne, der skal fastsætte en kommunes serviceniveau.

Hvad der skal ske, efterfølgende, har jeg ikke overblik over, men håber at modtagerne af denne oplysning har forslag til løsning af denne uacceptable situation, hvor embedsmænd/kvinder fastsætter en kommunes serviceniveau.



Med venlig hilsen

Peter

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...04/1234199.pdf
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat