Se enkelt indlæg
Gammel 31-10-2013, 21:23   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Exclamation til borgere i kbh.s kommune

Dette forlyder fra overordentlig pålidelig kilde, der er indenfor systemet:


Sidste forår fik områdekontorerne frataget ALLE beføjelser til at behandle ansøgninger om hjælp til diverse, hvorefter alle ansøgninger nu skal afleveres og behandles i et centraliseret 'backoffice' i Matthæusgade 1.

Siden denne katastrofale beslutning blev effektueret er i tusindvis af borgere i Københavns Kommune frataget hidtil ydet hjælp eller har fået afslag på ansøgninger der under almindelige forhold ville blive bevilget.

Istedet sidder der nu et stort og stadigt voksende antal JURISTER og bruger virkelig mange ressourcer på at gennempløje lovgivningen for bøjelige spidsfindigheder i paragrafferne, hvorefter der kan gives afslag.

Ved Borgerens klage over afgørelsen fastholdes denne blot pr. rutine, og et brev om dette sendes til borgeren, i samme runde hvor sagen overgives til Ankestyrelsen.
Som er ved at kæmpe sig igennem de ENORME bunker af ikke-behandlede klagesager, de har overtaget efter det nu nedlagte Sociale Nævn.

Behandlingstiden er derfor nemt 1 1/2 år, før der måske ligger en afgørelse.

Til overflod er der så mange dokumenterede lovovertrædelser og fejl i "sagsbehandlingen", at det trodser alt hvad der hidtil er set omkring ét kontor.

Konsekvenserne er beskrevet i mange tråde og medier, og vi er mange herinde der har mærket det på egen krop.

Forklaringen jeg har fået via en offentlig ansat:

"DE SKYLDIGE i , at alle ansøgninger idag SKAL igennem Matthæusgade, er såmænd DIREKTIONEN i Københavns Kommune, der blot INDSTILLEDE til Borgerrepræsentationen, at gennemføre denne 'effektivisering' uden at der blev debatteret specielt meget om emnet."

(Socialudvalget må lege med et eller andet sted??....)

Jeg har fundet følgende side med mødereferater fra Borgerrepræsentationen og diverse underudvalg, og kan ikke nå at læse alt inden Kommunalvalget, men har tænkt mig at finde ud af, HVEM af dem vi kan stemme på til det nært forestående Kommunalvalg, der har haft en finger med i det her lille beskidte spil:
https://subsite.kk.dk/PolitikOgIndfl...materiale.aspx

Og hvem der måske vil ændre på det, hvis der falder stemmer på ham/hende - det er jo ikke forbudt at maile til en opstillet politiker, og spørge hvad deres mening er om dette punkt!

Der er noget mediefokus og en STÆRKT berørt Borgerrådgiver der vil kigge vedkommende politiker efter i sømmene, så jo, det er en reel mulighed.

Jeg er ved at læse mig igennem Borgerrepræsentationens mødereferater fra august 2012 og frem.

Er der andre fra Kbh. der vil hjælpe os selv ved at læse f.eks Socialudvalgets referater fra starten af 2012?


man læser ikke hele referatet, men blot dagsordenen for mødet, der står i starten af referatet.

Og vi leder efter en form for 'indstilling til sammenlægning af funktioner', 'indstilling til optimering af sagsbehandling', bla bla bla - altså noget hvorunder der kan gemme sig dette forslag til kontorsammenlægning.

Sidst redigeret af L.S.; 31-10-2013 kl. 21:26.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat