Se enkelt indlæg
Gammel 16-10-2013, 11:00   #1
brobro
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
brobro er ny på vejen
speciallægeerklæringer

Kommunen vil henvise mig til en psykitater med henblik på at få udfærdiget en speciallægeerklæring. Jeg har forsøgt at få indflydelse på, hvem psykiateren bliver, men det vil de ikke tillade mig.
Jeg frygter nu, at få en termlæge, der vil konvertere min MCS-diagnose til en psykisk diagnose. Det er sket for flere med MCS.
Derfor har min læge udstedet en henvisning til en psykiater, så jeg selv kan indhente en erklæring - som kan modspille erklæringen fra kommunens psykiater, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg har nu hørt, at man formodentlig ikke selv kan bestille sådanne erklæringer. Er der nogen, der kender reglerne med sikkerhed?

Er der nogen der kender en god psykiater i Kbh, som kunne tænkes at ville udstede en sådan? Personen må ikke være term-læge.
Jeg søger en psykiater, der ikke har et halvt års ventetid - har fået oplyst, at hvis det drejer sig om speciallægeerklæringer er ventetiden gerne kortere.

Er der nogen, der kender til en principafgørelse eller lov, der kan underbygge, at man som borger kunne have ret til selv af få indflydelse på sit valg ad speciallæge. Jeg kender kun den paragraf, der siger, at man skal samarbejde - men den er for vag (jeg har prøvet).

På forhånd tak.
brobro er ikke logget ind   Besvar med citat