Se enkelt indlæg
Gammel 11-08-2013, 20:23   #19
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ej altså... ligesom en tømrer kan have forskellige holdninger og opførsel, så er læger lige så frit stillede.
Man er ikke underlagt nogen speciel censur bare fordi man får en uddannelse til læge.

Det ville virkelig være problematisk at man begyndte at indskrænke forskellige faggruppers ytringsfrihed.

Det er i Nordkorea og sådanne steder man prøver at begrænse folks ytringer.
I et oplyst land som vores må man selv skille skidt fra kanel, når man læser rundt omkring.
Føler man sig direkte ramt, så findes der jo lovgivning omkring injurier mm
Bestemt. Derfor er det også sjovt, at se hvordan andre menneskers ytringsfrihed, bliver indskrænket på bloggen og i medierne iøvrigt, af denne " læge"

Lægeløftet:
Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsrækning har forpligtet mig, at jeg ved mine forretninger som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn, at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse, at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret, at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og i øvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit fag vedkommende anordninger og bestemmelser.

Tror ikke det samme gælder for en tømrer;-)

Sidst redigeret af LINGLING; 11-08-2013 kl. 20:36.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat