Se enkelt indlæg
Gammel 04-05-2013, 10:38   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolphe Se meddelelser
Et spørgsmål til jer der modtager pension og er samlevende/gift...

Går ud fra at I reguleret i pension udfra hvor meget samleveren/ægtefællen tjener.
Men skal man kontakte kommunen hvergang ens samlever tjenere noget forskelligt i forhold til måneden før? Og hvad med overarbejde, hvis det bliver udbetalt som bonus, skal det så stadig modregnes?
Syntes godt nok det virker som et kæmpe projekt at holde styr på, da min kæreste normalt er timebetalt, så er det nærmest hver måned han får noget forskelligt udbetalt. Lige nu er han dog på dagpenge fra fagforeningen og får som regel det samme hver måned, men så en gang imellem får han udbetalt for 5 uger i stedet for 4, skal det også indberettes til kommunen?
Håber nogen kan hjælpe mig, føler mig total rundt på gulvet.
Interessant spørgsmål - det kunne jeg også tænke mig at vide.

Vi står i den situation, at min mand pga lockouten ikke fik løn i sidste måned.min pension er væsentligt nedsat pga. netop hans løn, så hvis der er en måned uden indtægt for ham BURDE det jo være sådan, at jeg fik mere udbetalt i netop den måned, men umiddelbart tror jeg, det bliver reguleret på årsbasis, så de først ved årets slutning ser på ægtefælles samlede indtægt, men ved det ikke...

Der må være nogen, der ved noget...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat