Se enkelt indlæg
Gammel 26-04-2013, 15:32   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Jeg vil også gerne høre hvordan det foregår at søge § 17 på det foreliggende grundlag efter de nye regler 2013.?

Jeg har læst at alt vedr. resourceforløb, fleksjob og pension skal op forbi det nye rehabiliteringsteam og mener også det gælder hvis der søges på det foreliggende men vil gerne have det bekræftet...?

(Ved tidligere pensionssøgning i 2010 - fik jeg mulighed for at møde op foran pensionsnævnet for at "forsvare" min ansøgning) Noget alle fik mulighed for efter de gamle regler.

Så jeg mener også at den mulighed er der hvis man søger under de nye regler - men så mit tillægsspørgsmål er:

Skal man først op forbi rehabliteringsteamet (til møde med dem) når der søges på det forliggende eller sender de automatisk sagen videre til pensionsnævnet som skal tage stilling til ansøgningen... Jeg ved at rehabiliteringsteamet ikke kan afgøre noget? Så hvad er deres rolle når alt SKAL op forbi dem vedr pension mm.?
Det skal forbi rehabiliteringsteamet når man søger førtidspension på efter §17 på det foreliggende grundlag nu i 2013...

De har netop opdateret deres bekendtgørelse af lov om social pension

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2.
Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=145406#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat