Se enkelt indlæg
Gammel 22-04-2013, 19:15   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej simsons,

Umiddelbart vil du næppe kunne finde regler for kommunens forpligtigelse i forbindelse med tilbagevisning af sdp. sager. Et godt råd er at holde dem i ørerne, for selvom sager tilbagevises af BAN for genbehandling, ser vi alt for ofte at kommunen sylter dette.

Hvis du så efter kommunens vurdering for tilhold i, at de skulle have forlænget dine sdp. så vil de gælde fra lukningen af samme frem til den dag forlængelses pkt. nummeret løb til. Du skal ikke være sikker på at de indkludere 2 forlængelses punkter i een sag. Derimod vil de evt. nøjes med at forlænge dig iht. nr. 2 på 39 uger og så pt. vurdere hvad du evt. pt. kan forlænges efter. Din afklaring ved kh. kan komme dig til "gode", men som tidligere nævnt skal du være "efter dem".

Omkring tilbage betaling af kh. må jeg være dig svar skyldig for det kender jeg ikke så meget til. Men hvad var grunden til at du ikke kunne forlænges iht. nr. 2 ved sdp. slut? Man skal jo være stationær i sine lidelser for at kunne blive afklaret i en arbejdsprøvning og det vel heller ikke dette du har været i på kh. var det ikke en praktik? Nogle kommuner er stikse omkring opdelingen af samme, praktik er en forøvelse til arbejsprøvningen.

Har du iøvrigt check på evt. TAE som jeg henviser til under min underskrift
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat