Se enkelt indlæg
Gammel 06-03-2013, 18:20   #1
Trolds mor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Trolds mor er ny på vejen
HJÆLP! Overvægt, fibromyalgi og sygedagpenge

Hej alle sammen, jeg er helt ny herinde, men har læst med de sidste par måneder

Jeg ved ikke om jeg har skrevet dette indlæg det rette sted, men eftersom det delvist omhandler sygedagpenge skrev jeg det her.

Jeg er svært overvægtig og har for nylig fået konstateret fibromyalgi efter et langt kompliceret smerteforløb som efterhånden har varet i mange år.
Jeg opsøgte en reumatolog med netop dette speciale, efter at flere speciallæger havde nævnt, at de havde mistanke om at mine smerter og problemer skyldes fibromyalgi.
Jeg er rigtig ked af at have fået denne diagnose, men er dog slet ikke i tvivl om at det er korrekt, og følte i første omgang en vis lettelse over endeligt at have fået en diagnose.

Desværre er min kommune, og især kommunens lægekonsulent, alt andet end samarbejdsvillige. De afviser blankt at jeg lider af fibromyalgi og fastholder at mine problemer udelukkende skyldes min overvægt.
Ligeledes påstår lægekonsulenten at kommunerne ALDRIG anerkender fibromyalgi med mindre diagnosen er stillet af to reumatologer - og at selv da er det sjældent man kan få det anerkendt hvis man er svært overvægtig.

Mit spørgsmål er derfor: Er det noget nogle af I andre kender til???
Er det virkeligt korrekt at man ikke kan få fibromyalgi anerkendt hvis man er svært overvægtig? Og SKAL der altid to læger til at stille en diagnose?

Jeg føler mig fuldstændigt fortabt lige nu. Jeg kan ikke få forlænget mine sygedagpenge og i følge min sagsbehandler kan arbejdsprøvning og evt fleksjob slet ikke komme på tale.

Jeg vil naturligvis ikke blot acceptere dette, for konsekvensen for mig er at jeg meget snart står helt uden forsørgelsesgrundlag, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Er der nogle der har nogle erfaringer og gode råd om hvordan jeg bedst navigerer mig igennem sygedagpengesystemet og får dem til at tage mig seriøst?

På forhånd tak
Trolds mor er ikke logget ind   Besvar med citat