Se enkelt indlæg
Gammel 09-02-2013, 16:30   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af alanabith Se meddelelser
Ja jeg var os ved at brække mig da jeg hørte de ting Morten Østergård sagde omk Su'en, det høre jo ingen steder hjemme at flere vil uddanne sig for en endnu lavere sats+det vil skabe flere uddannet unge mennesker end nu..

Tænkte ja Right det vil, flere unge mennesker vil netop blive nød til at droppe at uddanne sig netop fordi de ik kan leve af den lave su, ik alle kan arbejd/låne sig til resten af uddannelsen da mange ik kan bestå hvis de ik er over bøgerne hele tiden,så ja jeg tror vi får endnu flere ufaglærte at se i fremtiden desvære og endnu flere unge vil blive "tabt" på gulvet ligesom jeg selv blev da jeg var 20år...

er temlig skuffet over den regeringen,endelig troede jeg at alle unge havde et håb for en uddannelse rig som fattig,så de ik vil havne på kontant hjælp osv..
Præcis, min søn er nemlig en af dem!

Han modtog SU i begyndelsen, men kunne overhoved ikke leve af det (kom fra fuldtidsjob og dertilhørende regninger).

Nu vil han slet ikke modtage SU, så han gør det for egen regning - altså arbejder ved siden af, for han orker ikke bøvlet for de der ''håndører''.......for de går jo også ind og blander sig i, hvor meget de unge arbejder ved siden af.

Så han er stået af ræset og klare sig selv, og jeg forstår ham egentlig godt - men det er hårdt at arbejde ved siden af på den måde. Så selvfølgelig vil de unge med tiden bukke under og droppe helt ud af SU systemet og uddannelserne, og da særligt hvis det bliver endnu mindre end nu!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat