Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2013, 22:19   #2
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Kommunen har pligt til at beskytte boregeren for overhængende dumdristighed.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.denoffentligesektor.dk/ny...rivat-radgiver

"Den private socialrådgiver Ricky Magnussen har indklaget Haderslev Kommune for at forhindre en borger i at antage socialrådgiveren som partsrepræsentant."

Ricky, du ønskes god kamp.

Hilsen Peter
Jeg finder det fuldstændig korrekt at kommunen ikke tillader en for dem fremmet person at overtage rub og stub af en sag for en borger.

Jeg tror ikke denne Ricky Magnussen er helt klar over hvad han siger ja til ved at være sagsrepræsentant ... han skal have en overordentlig god forsikring ved de fejl der kan ske. Jeg tror ikke at borgeren ved hvad det reelt er at overgive sin sag til ensagsrepræsentant.

Jeg kan oplyse at ikke engang de store pensionsselskaber VIL være sagsrepræsentanter fordi det er for risikabelt, og de har jo enda milliarder i baghånden hvis de bliver indklaget for fejl.

Kommunen er forpligtiget til at vejlede borgeren, også når de juridisk risikerer at komme på gyngende grund, vil borgeren ikke selv trække sig fra den farlige situation, må man jo fjerne kilden til situationen, i dette tilfælde Ricky Magnussen som ønsker at være parts repræsentant.

For mig må Ricky Magnussen gerne være bisidder og vejleder.

Jeg håber at den forestående sag kan sætte en stopper for lempfældig brug af partsrepræsentanter.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat