Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2013, 16:20   #61
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, det undrer også mig, men både sagsbehandlere og lægekonsulenter er jo også mennesker med alt, hvad det indebærer af sym- og antipatier (sikkert ubevidste), dårlige dage, holdninger til velfærdsstaten etc. Tror at en del af forskellen handler om person (altså sb og/eller lk), som har nogle holdninger og hensigter som så smitter af i måden noget bliver nedskrevet på. Nogle leder efter hullerne, andre forsøger at dække dem.
Derudover er der jo også stor forskel fra kommune til kommune alene pga den besked jobcentrene og/eller andre formidlende instanser har fået ovenfra. Vi må jo ikke glemme, at det er kommunalbestyrelserne der sætter nogle mål i forhold til, hvad de mener kommunens økonomi kan bære af tildelinger. Man kan jo også bare være uheldig at have ramt grænsen for hvornår kvoten for tilkendelser er nået...
I min kommune fx er der altid fastalgte mål for, hvor mange førtidspensioner der må tilkendes et givent år, ligesom sagsbehandlere og afdelinger belønnes, hver gang det lykkes dem at 'rask'melde en person. Det hele handler om penge og holdninger... Desværre
frup er ikke logget ind   Besvar med citat