Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2012, 19:29   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Jeg ved ikke med jer andre, men i flere år, når jeg har været på hospital er en af de første sprøgsmål under journalføring, dvs. den indledende fase, netop spørgsmålet: hvad beskæftiger du dig med?

Det skal hertil bemærkes at, foresprugt har lægerne ikke ville være ved, at de har lavet denne vurdering allerede.

Man kunne jo også tage eks. med arbejdspladssygeforsikringer. hvilket jo allerede er et skred efter min mening. De borgere, som har en sådan forsikring kommer jo også foran, ikke kun på privathospitaler.

Allerede dengang fik jeg fornemmelse af, hvis man arbejdede kom man foran i køen, hvorfor jeg tror læger længe har praktiseret denne praksis i deres såkaldte samlede bedømmelse.

Ikke at det gør det mere etisk korrekt, nu vil man bare gøre det lovbestemt, hvorfor jeg kan forestille mig, at det får et nøk opdad el. nedad i afhængig af, hvor man er placeret enten i arbejde el. uden arbejde.

Og hidtidig har der ikke været nogen, der har kontrolleret om denne rangorden af, man skal give en arbejdende borger tidl. nr. i køen end de ikke arbejdende. Måske kommer der stikpøvekontrol, men det vil reelt ikke sige noget om det reelle omfang af, hvor mange ikke arbejdende de kommer bag i køen efter de arbejdene.

Man kunne selvfølgelig komme dette problem til livs ved at indføre direkte a og b lister for afventen på behandling el. undersøgelse.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat