Se enkelt indlæg
Gammel 04-10-2012, 14:08   #9
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Tusind tak for alle Jeres bidrag. Jeg er faktisk noget overrasket over, at der er så mange der har læst og responderet på mit klynke indlæg.

Jeg har læst hvert respons mange gange og meget grundigt, og der mange elementer som jeg vil forsøge at tage til mig.

Meditation, sænke ambitionsniveauet, skabe tid og rum til mig er nok nogle områder hvor der er plads til ganske meget udvikling og forbedring.

Ro, ensomhed og tilbagetrækning tror jeg vil være godt for mig, men jeg har forpligtelser overfor mine børn, familie og netværk så den mulighed eksisterer ikke pt – eller jeg formår i hvert fald ikke at finde / skabe den. Men det lyder som en fantastisk drøm… ro, ensomhed og tilbagetrækning… Ordet ”burde” kunne jeg ønske blev slettet fra min hjerne… men når jeg nu oplever livet som jeg gør, så er langt det meste af det jeg foretager mig noget jeg ”bør”… og ikke fordi jeg har lyst. Egentlig kan jeg vil dårligt nok definere hvad jeg har lyst til.

Livet er for nogen livet værd, men sådan tror jeg ikke det bliver for mig. Måske jeg skal opnå en slags accept af, at for mig er livet en noget ”speget fornøjelse” og en perioder en fandens ”fornøjelse” (ved ikke lige helt hvordan jeg skal formulere det). Jeg finder en vis ro ved at tænke på at på et tidspunkt så slutter mit liv – og heldigvis tror jeg ikke på et liv efter døden – bare tanken om at skulle leve videre efter døden.. uha den er gruopvækkende...

Disse tanker deler jeg ikke med nogen, for når jeg har forsøgt at gøre det overfor psykiatrisk afdeling vil personalet straks indlægge mig. En indlæggelse vil bare ikke hjælpe noget, for denne følelse og disse tanker, kan ikke fjernes ved en indlæggelse. Det som er min livslange store udfordring er ikke at vælge livet fra. Familie og venner føler jeg ikke at jeg kan belaste med dens slags tanker. Så jeg går alene med dem – men har nu delt dem med Jer.

Måske frup har ret – måske er jeg ikke så velbehandlet som jeg selv tror. At have en bipolar lidelse er slidsomt og udfordrende – ikke alene for mig men også for mit netværk.

Nu håber jeg ikke, at jeg har fået nogen skubbet ud i mørket efter at have læst mit indlæg. Det tænkte jeg ikke på da jeg skrev det, men det har fyldt meget for mig i dag.

Med ønsket om alt det bedste til Jer alle – og endnu engang tak for respons. Den har gjort mig varm om hjertet.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat